Když bankovní klient nehledí na peníze

15.02.2008 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


S bankovními produkty je to stejné jako například s auty. I v bankovnictví existují Škodovky pro širokou klientelu, stejně jako Audi pro lidi, co tolik neřeší peníze, ale očekávají nadstandard. Přečtěte si, jaké “Audiny“ nabízí UniCredit Bank a Volksbank.

Téma týdne: Privátní bankovnictví

Pokud si na internetových stránkách kterékoliv banky, které tento produkt či spíše službu kliknete na link honosící se názvem Private banking naleznete zde většinou hned na úvodní stránce pěknou řádku sloganů (např. Banka s osobním přístupem, Máme čas tehdy, když máte čas Vy atd.), která vás mají ujistit o tom, že se nalézáte někde, kde o vás bude opravdu nadstandartně postaráno. My se zkusíme podívat blíže na Privátní bankovnictví Unicredit banky a Volksbank, abychom zjistili zda výše uvedené slogany obou bank a slova o individuálním přístupu ke klientovi nejsou ve skutečnosti jen prázdné sliby.


Banka s osobním přístupem?


UniCredit Bank vznikla spojením Živnostenské banky a HVB Bank, tedy dvou bank, které byly známé svou orientací na movitější klientelu. Tuto klientelu po obou bankách samozřejmě “podědila“ a svou produktovou nabídkou se jí snaží vycházet vstříc. Navíc obchodní strategie nové banky vede vedle retailového podnikového bankovnictví právě k výraznějšímu zaměření na privátní klienty.

Produkty a služby Privátního bankovnictví Unicredit bank jsou určeny pro klienty z řad jednotlivců i rodin, jejichž finanční aktiva přesahují 3 miliony CZK včetně zahraničních měn. Private Banking UniCredit Bank by měl být podle slov banky ideálním prostředkem pro dlouhodobé plánování klientových rodinných financí, tedy jakým si komplexním finančním poradenstvím. V rámci Private bankingu nabízí banka svým klientům relativně široké portfolio investičních a úvěrových produktů. Kromě toho nabízí i klientům Private bankingu i kompletní správu resp. obhospodařování investičních portfolií. Výkon této služby přitom vykonává sesterská organizace Unicredit banky, Pioneer Investments. Vrcholem nabídky Private bankingu je pak Majetkové plánování. To zahrnuje plánování investic, komplexní finanční plánování, důchodové plánování a daňové a pozůstalostní plánování. Může rovněž zahrnovat využití služeb offshore Private Banking, specializovaných offshore majetkových holdingů a nadací.

Z produktů, které banka v rámci Private bankingu nabízí lze jmenovat především mezinárodní debetní kartu Visa Platinum, podle slov banky nejprestižnější platební kartu vydávanou v ČR, exklusivní konto s “all-inclusive“ službami s originálním názvem Konto Exklusive a specialitku s názvem Art Banking, kterou UniCredit Bank v této formě nabízí jako první v České Republice. Art Banking je služba pro klienty segmentu Privátního bankovnictví v rámci které nabízí banka poradenství v oblasti umění, zejména pak v oblastech nákupu a prodeej uměleckých děl, sestavování sbírek a jejich zhodnocování a komplexní odborné péče o umělecké předměty.


Zažijte jedinečnost přístupu k Vašim potřebám a přáním


Tento a řadu dalších podobných sloganů lze naléz na webových stránkách Volksbank věnovaných Private bankingu. Kromě těchto sloganů ujišťujících o jedinečnosti jejich Private bankingu a respektování individuálních potřeb klienta tam už však mnoho k nalezení není. Požádali jsme proto Volksbank o více informací abychom vám mohli jejich Private banking představit o něco blíže. Privátní bankovnictví vzniklo ve Volksbank především s cílem doplnit spektrum nabízených služeb o speciální nabídku pro vymezený okruh náročné bankovní klientely a pro specifickou skupinu svobodných povolání. Na rozdíl od většiny ostatních bank, které Private banking nabízí jen klientům, kteří u nich mají uložena depozita v hodnotě několika milionů, má Volksbank podmínky pro Private banking podstatně volnější. Banka do kategorie privátních / VIP klientů tyto klienty:

  • majetní klienti (s likvidním majetkem nad 1 milión Kč včetně cenných papíru a dalších investičních produktů)
  • klienti s čistým měsíčním příjmem nad 30 000 Kč měsíčně
  • svobodná a některá další vybraná povolání (advokát, notář, exekutor, správce konkurzní podstaty, soudce, státní zástupce, autorizovaný architekt, autorizovaný inženýr a technik, auditor, daňový poradce, soukromý lékař, zubní lékař, soukromý lékárník, veterinární lékař, dražebník, patentový zástupce, soudní znalec, překladatel, tlumočník, vysokoškolský pedagog)
  • společensky významní klienti (top manažeři, politici a nejvyšší zástupci státní správy, významné osobnosti veřejného života jako jsou umělci, sportovci, vědci, novináři)

Služby privátního bankéře získává každý klient zařazený bankéřem do některé z výše uvedených kategorií a automaticky každý klient, který si založí PRESTIGE konto nebo Program EXCLUSIVE.

Privátní bankéři doporučují takové produkty banky, které odpovídají požadavkům klienta s ohledem na likviditu, rizikovost a investiční horizont. „Ve své činnosti vycházíme z individuálních potřeb každého klienta a majetek posuzujeme vždy komplexně, ve všech souvislostech.“ říká Petr Žibřid, ředitel marketingu a komunikace Volksbank CZ. Privátní bankovnictví Volksbank tedy zahrnuje i správu aktiv a investic klienta. Vlastní proces investování probíhá v souladu s vybranou strategií za neustálé interakce mezi bankou a klientem. Klient tak má možnost aktivně řídit jednotlivé operace v rámci vlastního portfolia cenných papírů.

 

Nejedna z tuzemských bank má ve své nabídce služby privátního bankovnictví, které jsou určeny nejnáročnější klientele, a kterým se tento týden věnujeme v naší rubrice finančních tipů a triků. Dozvíte se, co v této oblasti nabízí Citibank, Komerční banka, UniCredit Bank, Volksbank, ČSOB a Raifeissenbank.

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ