Firmy by mohly utratit za reklamu kvůli Euru až 400 milionů korun

21.03.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. března (ČTK) - Hrubé výdaje firem na reklamu spojenou s letošním fotbalovým mistrovstvím Evropy by mohly podle odhadu mediální agentury Media One dosáhnout představovat 350 až 400 milionů korun. Částka by tak byla i díky přesunu přenosů z ČT na Primu podle agentury vyšší než u předchozího evropského šampionátu v roce 2004 i světového šampionátu před dvěma lety. Podle některých zástupců reklamního trhu ale bude mít přesun na Primu za následek naopak snížení výdajů na televizní reklamu spojenou s Eurem.

Výkonný ředitel agentury Media One Štěpán Wolde řekl, že do výdajů na reklamu lze započítat kampaně přímo propojené s tématikou Eura. Ať už fotbalu obecně, národního týmu, jednotlivých fotbalistů nebo kampaně umístěné v blízkosti vysílání zápasů šampionátu.

"Z tohoto pohledu inzertní výdaje nasměrované do médií opticky výrazně narostou. Lze je očekávat na úrovni 350 až 400 milionů korun," uvedl Wolde. Důvod je podle něj jednoduchý - Euro bude vysílat televize Prima, která má k dispozici výrazně vyšší limit pro vysílání reklamy než ČT. "S Eurem se tak cíleně či mimoděk spojí citelně větší množství kampaní a inzerentů," podotkl.

Nárůst ve srovnání s uplynulým Eurem ale podpoří i obecně celkový vývoj reklamního trhu, zvyšování množství reklamy a jejích cen, růst počtu inzerujících společností, včetně nárůstu reklamní nabídky, tedy formátů a podob reklamy v různých médiích.

Podle mediální agentury Mediaedge:cia ale výdaje firem na televizní reklamu spojenou s fotbalovým šampionátem klesnou. "Očekáváme nižší inzertní výkon kvůli umístění přenosu na Primě. Na ČT2 a ČT4 Sport by byl větší. Odhad TV v blocích v období okolo přenosu je asi 100 milionů korun," uvedl Tomáš Bičík z Mediaedge:cia. Při mistrovství světa v kopané před dvěma lety to bylo podle údajů agentury 117 milionů korun na ČT2. Částka by ale podle agentury mohla být vyšší v případě většího úspěchu českého národního týmu.

Co se týče největších inzerentů podle průmyslových odvětví, nejaktivnějšími sektory budou podle obou agentur tradičně mobilní operátoři, automobily a pivovary. Fotbal jako téma však do své komunikace promítnou i další obory.

Kdo bude největším konkrétním zadavatelem reklamy týkající se fotbalového Eura, to se zatím podle Woldeho nedá říct. "Rozhodně to ale budou společnosti spojené s českým fotbalem či s Eurem jako takovým - Gambrinus, T-Mobile, Coca Cola, MasterCard, Hyundai, některá ze sázkových kanceláří," míní.

Co nového přinese letošní Euro z hlediska nových trendů v reklamě a komunikaci, to se podle Woldeho teprve uvidí, nicméně jedna věc se podle něj přece jen mění. "Fotbalové reklamy se v poslední době poněkud odklonily od budování kultu superfotbalistů a prezentování jejich boje k prezentování fotbalu jako hry, zábavy, stylu dostupného každému a fotbalistů jako součásti běžného života," poznamenal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK