Nova: Za emailovými útoky na ČS by mohla být i konkurence

25.03.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 25. března (ČTK) - Za nedávnými útoky na klienty České spořitelny prostřednictvím podvodných emailů by podle policistů mohla stát konkurence. Jedna z vyšetřovacích verzí kriminální policie počítá s tím, že cílem zpráv mohla být především snaha banku, která má v Česku nejvíce klientů, zdiskreditovat, informovala dnes televize Nova. Policisté údajně mají několik stop o tom, že jde o konkurenční boj.

Vyšetřovací verzi o konkurenčním boji podle televize napovídá i fakt, že některé emaily nemohly klienty banky poškodit. "Neměly důvod nebo obsah takový, aby mohly poškodit lidi, kteří by na něj odpověděli," řekla televizi mluvčí kriminální policie Pavla Kopecká. Cílem tak bylo především očernit jméno banky. Falešné zprávy dostávali i lidé, kteří účet u ČS nikdy neměli.

Konkrétního viníka policie zatím nezná. "Žádnou variantu nemůžeme vyloučit, nemůžeme vyloučit ani to, že nás někdo chce poškodit," doplnila mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová. Výši škod, které bance emaily způsobily, společnost zatím nedokáže odhadnout. Podle odborníků je pravděpodobné, že největší vlnu podvodných emailů má Česko za sebou, dodala televize.

Phishing, tedy spamové e-maily, které se nekontrolovatelně šíří po internetu na nejrůznější adresy klientů bank a které mají vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá ČS, trápí banku i její klienty od začátku tohoto roku. Naposledy začali podvodníci k podobným e-mailům využívat i internetovou doménu, patřící České národní bance. Ta, v souvislosti s útoky na účty klientů České spořitelny, žádá veřejnost, aby na emaily, odesílané z adresy csac@cnb.cz, nereagovala.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK