"Roční kapacita výroby plzeňského pivovaru (značek Pilsner Urquell a Gambrinus) vzroste letos v červnu z 5,1 milionu hektolitrů na 6,2 milionu hl. Nyní dokončujeme instalaci ležáckých tanků," dodal. Kapacita plzeňských varen Gambrinus i Pilsner Urquell bude zhruba shodná.
Při rozběhu první části investice do varny v září 2004 řekl šéf SABMiller pro Evropu Alan Clark, že do roku 2009 se Prazdroj chce dostat na hranici čtyř milionů hektolitrů Pilsneru Urquell ročně.
Generální ředitel Prazdroje Mike Short loni v červnu ČTK řekl, že SABMiller chce v následujících deseti letech investovat do technologie a podpory prodeje českých piv 15 miliard korun.
Prazdroj loni vyvezl do 56 zemí historicky rekordních 846.000 hl piva, meziročně o osm procent více. Stěžejními trhy zůstávají Německo, Španělsko, Skandinávie a USA. Celkem 675.000 hektolitry, o 4,5 procenta více, se na výsledku podílel Pilsner Urquell, vlajková loď SABMiller. Právě kvůli této značce investujeme do rozšíření výroby, přičemž nejdůležitější je zachování tradičních a vyzkoušených varních postupů v měděných nádobách s přímým otopem, vysvětlil Short.
Přes 70 procent světové produkce piva tvoří spodně kvašená plzeňského typu, z nichž některá mají na etiketě nápis Pils. "Volba pivařů je ale jasná, chtějí originál z Plzně," uvedl Short.
Prazdroj prodal loni přes 10,9 milionu hl piva. Dvouprocentní meziroční růst zajistilo zejména zvýšení prodeje ve světě, kde podnik uplatnil včetně licenční výroby 2,76 milionu hl piv, o sedm procent více. Domácí prodej stagnuje, posílil jen o půl procenta.
Finanční výsledky zveřejní skupina, jejíž loňský fiskální rok skončil posledního března, v květnu. Od dubna 2006 do konce loňského března Prazdroj utržil 14,42 miliardy Kč, meziročně o 6,4 pct. více. Čistý zisk vzrostl o 2,6 procenta na 3,46 miliardy korun. Výsledkům pomohly právě investice a export značky Pilsner Urquell.