Telefónica O2 CR zvedla v Q1 zisk, ale pod odhady (OPAK.)

22.04.2008 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


Telefónica O2 Czech Republic <SPTTsp.PR> v prvním čtvrtletí zvedla čistý zisk o 5,4 procenta, když nadále zvyšovala příjmy v oblasti...

...mobilních telefonů a zpomalila pokles v segmentu pevných linek. Výsledky však byly pod odhady trhu.

Telekomunikační firma v pondělní zprávě uvedla, že za první tři měsíce vykázala zisk po zdanění 2,4 miliardy korun.

Trh však v průměru očekával zisk 2,65 miliardy korun.

Za odhady zaostal také jádrový zisk OIBDA, když firmě klesla i marže z tohoto zisku o 2,8 procentního bodu na 43,8 procenta.

Bývalý Český Telecom ale současně s výsledky potvrdil, že letos očekává meziroční růst výnosů o 2 až 4 procenta a zvýšení provozního zisku před odpisy a amortizací (OIBDA) v rozmezí od stagnace po 2 procenta.

Akcie firmy nestačily na výsledky zveřejněné po závěru trhu reagovat.

Obchodování na pražské burze titul končil na úrovni 495,2 koruny, mírně nad pátečním, téměř tříměsíčním minimem 480 korun.

VÝNOSY ROSTOU POMALU, PEVNÉ LINKY STÁLE MIZÍ

Tržby největšího českého telekomunikačního operátora stouply o 1,5 procenta na 15,4 miliardy korun, zůstaly však mírně pod odhadem 15,55 miliardy.

"Klíčovou roli v tomto růstu hrál mobilní segment s 6,1procentním růstem výnosů z podnikání. Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek poklesly v prvním čtvrtletí 2008 meziročně o 5,9 procenta," uvedla firma ve zprávě.

Telefónica dodala, že pokles výnosů z hovorného přes tradiční pevné linky nedokázal dorovnat ani nárůst příjmů ze služeb spojených s připojením na internet.

Telefónica se tak stále potýká s nahrazováním pevných linek mobily, i když odhlašování pevných linek zpomalilo.

"V prvním čtvrtletí 2008 dosáhl čistý pokles počtu pevných telefonních linek 73.000 ve srovnání se 114.000 v prvním čtvrtletí 2007," uvedla Telefónica.

Počet pevných linek klesl na 2 miliony, meziročně o 12,8 procenta.

Naopak počet uživatelů mobilních linek ve stejném období stoupl o 6,6 procenta na 5,16 milionu a výrazně se zvýšil i podíl tarifních, tedy bonitnějších zákazníků.

PRO TABULKU KLIKNĚTE NA [ID:nBUC137899].

[PRAHA/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK