Největším inzerentem byla loni Telefónica O2

23.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. dubna (ČTK) - Největším zadavatelem inzerce v médiích byla v loni Telefónica O2, která za reklamu utratila 1,62 miliardy korun. Celkem firmy investovaly 49,5 miliardy korun, což je o 2,3 procenta více než o rok dříve. Vyplývá to z informací, které zveřejnil týdeník Strategie na základě monitoringu TNS Media Intelligence s tím, že jde o hrubé ceny bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů.

Loňské tempo růstu reklamních výdajů do médií bylo nižší, než ve srovnání let 2006 a 2005, kdy byl nárůst 12,1 procenta.

Největší částka v tabulkových cenách z celkové sumy 49,5 miliardy korun mířila tradičně do televizí (24,4 miliardy korun). Z toho 11,5 miliardy do Novy, 8,93 miliardy na Primu, 3,5 miliardy do České televize a 288 milionů na Óčko. Druhá největší částka podle typu médií směřovala do tisku (19,3 miliardy), následuje rozhlas (3,3 miliardy) a venkovní reklama (2,26 miliardy). V celkové sumě není započítán internet.

Telefónica O2 do inzerce investovala ve srovnání s rokem 2006 o 12 procent menší sumu. Ve výsledku si ale o jednu příčku polepšila, a předstihla předloňského největšího zadavatele, kterým byl konkurenční Vodafone. Vodafone byl loni s 1,4 miliardy druhý, proti roku 2006 snížil výdaje na reklamu o čtvrtinu. Třetím největším inzerentem byl Procter&Gamble s 1,36 miliardy korun, což je zhruba stejně jako o rok dříve, a firma tak obhájila svou pozici z předloňského roku.

Čtvrtá příčka patří Unileveru s 1,19 miliardy, což představuje výrazný, padesátiprocentní nárůst investic do reklamy proti roku 2006. Unilever v pořadí největších inzerentů meziročně poskočil o dvě příčky. Pátý byl stejně jako předloni Henkel s 960,5 milionu korun, což je o osm procent více než rok předtím.

Do první desítky největších inzerentů patří dále T-Mobile (857,1 milionu), L'Oréal (769,4 milionu), Volkswagen (727,7 milionu), Reckitt Benckiser (676,2 milionu) a Danone (673,4 milionu korun). Z první desítky tak proti roku 2006 vypadlo Nestlé, které bylo loni s 567,3 milionu korun jedenácté.

"Rok 2007 nenabídl mediálnímu průmyslu nikterak pozitivní prostředí pro růst," uvedl pro Strategii výkonný ředitel agentury Media One Štěpán Wolde. ČR podle něj vstupovala do loňského roku v relativně nejasné politické situaci, která znamenala i otazníky kolem ekonomických reforem. Zároveň podle něj uplynulý rok nepřinesl žádné mimořádné akcelerátory výdajů do médií v podobě velkých sportovních či společenských událostí nebo zásadních změn v mikroekonomické sféře.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK