Penzijní fondy lákají klienty na věrnostní kreditní karty

23.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. dubna (ČTK) - Penzijní fondy se snaží nalákat klienty na věrnostní kreditní karty, které jim umožní spořit na penzi prostřednictvím nákupů. Po penzijním fondu AXA nabízí tuto možnost nyní také PF ING. Také další fondy věrnostní karty připravují. Podle analytiků je takováto karta výhodná pro účastníky penzijního připojištění i pro fondy samotné.

ING penzijní fond připravil pro své klienty věrnostní kartu ve spolupráci s GE Money Multiservis. Bonus, jež je po platbě kartou připsán na účet penzijního připojištění klienta, činí jedno procenta z hodnoty nákupu, řekl novinářům ředitel ING PF Jiří Rusnok.

Jako první nabídl klientům věrnostní kartu loni na podzim penzijní fond AXA. Výhod spojených s AXA kartou nyní využívá 30.000 jeho klientů. Ti s každou transakcí spoří 0,3 procenta z jejího objemu, při nákupu v prodejnách partnerů činí naspořená částka až osm procent.

Pokud si klient spoří měsíčně 300 Kč a dostává státní příspěvek 120 Kč, při průměrném nakupování s kartou za 6426 korun měsíčně si za jeden rok na své penzijní připojištění naspoří o 915 Kč více než při spoření bez karty, vypočítal Rusnok. Finanční příspěvek získá každý klient ING PF při všech platbách kartou jak v ČR, tak i v zahraničí.

Využívání takovýchto karet je výhodné jak pro klienta, tak pro společnost, která kreditní kartu vydala, řekl šéfredaktor serveru Investujeme.cz Patr Zámečník. Klient si naspoří, aniž by musel platit cokoli navíc. Společnost získá provize za uskutečněné transakce, o které se podělí s klientem, čímž ho motivuje k častějšímu užívání kreditní karty, vysvětlil.

Kreditní karty, které jejich uživatelům přinášejí "provizi" za používání karty, nejsou podle Zámečníka pouze doménou penzijních fondů, ale nabízejí je i jiné společnosti. V zahraničí jsou prý populární též programy, kdy je určité procento z objemu transakcí kartou věnováno na dobročinné účely. "V souvislosti s penzijním připojištěním bude o karty zájem jen do té doby, dokud se obdobné bonusy nerozšíří více i mimo penzijní fondy. Obávám se, že pak klienti budou spíše dávat přednost okamžité slevě než dlouhodobému spoření," podotkl.

O věrnostní karty mají zájem i další fondy. "Podobnou možnost v rámci zlepšení a rozšíření služeb pro naše klienty zvažujeme," uvedl mluvčí PF České pojišťovny Petr Brousil. Také PF České spořitelny do budoucnosti o této nabídce klientům uvažuje. Konkrétní obsah a případně termíny spuštění této nabídky ještě nejsou stanovené, informovala Hana Trhoňová z tiskového oddělení ČS. Naopak PF Komerční banky podobné karty zatím nemá a v nejbližší době je ani neplánuje.

Penzijní fondy měly na konci loňského roku téměř čtyři miliony klientů. Připojištění na penzi tak využívá přes 60 procent práceschopných obyvatel.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK