Continental Airlines odmítly spojení s United Airlines

28.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 28. dubna (ČTK) - Americké aerolinie Continental Airlines odvolaly jednání o fúzi s United Airlines a dalšími firmami kvůli slabé finanční kondici ostatních aerolinií za rostoucích cen ropy. Předseda a generální ředitel Continental Lawrence Kellner v překvapivém vzkazu pro zaměstnance v noci na dnešek uvedl, že firmě bude lépe samotné než ve spojení s jinou. Continental přitom mohl s United vytvořit největší leteckou společnost na světě.

"V porovnání se zbytkem odvětví máme výraznou kulturní, provozní a finanční sílu a chceme si ji ochránit a rozšířit. Za fúze s jiným přepravcem bychom ji v dnešním prostředí vystavili rizikům," uvedl manažer.

Continental sice v prvním čtvrtletí vykázaly ztrátu, obecně se ale považují za druhou finančně nejsilnější společnost v oboru v USA. Nejlépe jsou na tom finančně Southwest Airlines, které ale o fúzi zájem nemají.

Kellner sice za současné situace odmítl fúzi, ponechal ale otevřené dveře alianci s jiným přepravcem. Společnost údajně jedná o takové dohodě s AMR, mateřskou firmou American Airlines. Za aliancí aerolinie spolupracují různými způsoby, ale nepropojují se kapitálově.

Jako největší spojení v odvětví se nyní rýsuje snaha společnosti Delta Air Lines koupit Northwest Airlines, kdy výměnou jejich akcií vznikne největší letecký přepravce světa. Spojení Continental-United by ale bylo větší než Delta-Northwest, připomněla agentura AP.

Letecká doprava se nyní ve Spojených státech snaží konsolidovat pod tlakem vysokých cen paliv, pomalejšího růstu ekonomiky a slabého dolarového kurzu. Informované zdroje v noci na dnešek dodaly, že vedle American Airlines jedná Continental o alianci také s British Airways, dodal Reuters.

Americké aerolinky se po teroristických útocích na Washington a New York v září 2001 ocitly v problémech a vznikly jim celkem ztráty kolem 35 miliard dolarů. Po pěti letech vytrvalého poklesu se situace stabilizovala a dopravci teď vidí novou šanci právě ve fúzích. Měli by lepší postavení na trhu a mohli by zefektivnit letový řád. Nakonec by podle expertů mohli i zdražit letenky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK