FAKTOGRAFIE-Tržní podíl Philip Morris ČR loni klesl o 4,7 bps

28.04.2008 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


Následuje komentář tabákové společnosti Philip Morris ČR <TABKsp.PR> k finančním výsledkům za rok 2007, uvedený ve výroční zprávě...

...

Firma, která zveřejnila výroční zprávu v pondělí, dosud výsledky za loňský rok [ID:nKOR745536] nekomentovala.

K TRŽNÍMU PODÍLU - "Podle maloobchodního výzkumu agentury ACNielsen poklesl podíl našich značek na domácím (českém) trhu o přibližně 4,7 procentního bodu na 57,9 procenta v porovnání s rokem 2006. Pokles byl zapříčiněn zejména dostupností levnějších konkurenčních značek po zvýšení spotřební daně od 1.března 2007." - "Podle maloobchodního výzkumu agentury ACNielsen došlo k poklesu tržního podílu společnosti Philip Morris Slovakia na domácím (slovenském) trhu o 3,4 procentního bodu na 52,4 procenta v porovnání s rokem 2006. Tento pokles byl převážně zapříčiněn dostupností levnějších konkurenčních značek v kombinaci s uvedením konkurenčních výrobků s menším počtem kusů cigaret v krabičce ve druhé polovině roku 2006."

K PRODEJŮM V ČESKU - "Objem domácího odbytu v roce 2007 vzrostl v porovnání s předchozím rokem o 3,1 procenta, což zejména odráží vyšší prodeje do obchodních řetězců před zvýšením spotřební daně od 1.ledna 2008, částečně snížené o ztrátu tržního podílu ve prospěch levnějších konkurenčních značek. Významné posílení odbytu značky Red & White bylo částečně oslabeno snížením odbytu našich ostatních značek." - "I přes nárůst objemu odbytu čisté tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH poklesly o 2,3 procenta v porovnání s předchozím rokem. Tento pokles byl zapříčiněn zvýšeným podílem levných značek na celkových prodejích a částečně byl kompenzován příznivou cenovou strategií."

K PRODEJŮM NA SLOVENSKU - "Objem domácího odbytu na Slovensku vzrostl v roce 2007 ve srovnání s předchozím rokem o 3,7 procenta, což odráží obnovení celkového trhu po podstatném zvýšení spotřební daně v roce 2006." - "Celkový odbyt vzrostl převážně ve druhé polovině roku 2007 poté, co společnost Philip Morris Slovakia uvedla na trh výrobky s menším počtem kusů cigaret v krabičce v levném cenovém segmentu." - "I přes nárůst objemu odbytu čisté tržby bez spotřební daně a DPH v místní měně poklesly o 3,0 procenta v porovnání s předchozím rokem. Tento pokles byl zapříčiněn zvýšeným podílem levných značek na celkových prodejích, jakož i dopadem částečné absorbce spotřební daně u některých značek, který začal v roce 2006."

K VÝHLEDU NA ROK 2008 - "Domníváme se, že jakmile se zvýšená spotřební daň platná od 1.ledna 2008 promítne do prodejních cen, můžeme očekávat pokles objemů prodejů cigaret se zaplacenou spotřební daní na českém trhu a pokračující přesun spotřebitelů k levnějším značkám." - "Tento negativní dopad může být částečně kompenzován vyšším odbytem v západní části republiky přímo sousedící s Německem v souvislosti se vstupem České republiky do Schengenského prostoru a zvýšením limitů na dovoz cigaret přes hranice." - "Za předpokladu, že nedojde k dalšímu zvýšení spotřební daně v roce 2009, které by vyvolalo další vlnu předzásobení v roce 2008, bude náš odbyt negativně ovlivněn tvorbou zásob se starou sazbou spotřební daně v závěru roku 2007." - "Na rozdíl od České republiky není na Slovensku předzásobení nijak regulováno. Jakmile se zvýšená spotřební daň platná od 1.ledna 2008 promítne do prodejních cen, můžeme očekávat pokles objemů prodejů cigaret se zaplacenou spotřební daní na trhu a případný přesun spotřebitelů k levnějším značkám."

[PRAHA/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK