Slovenský elektroprodejce Nay zahájí expanzi do ČR

29.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. dubna (ČTK) - Největší slovenský elektroprodejce Nay letos zahájí expanzi do České republiky. První prodejnu se spotřební elektronikou společnost Nay otevře v Třebíči zřejmě ve druhé polovině letošního roku. Nay bude na českém trhu konkurovat již zavedeným sítím elektroprodejen, jako je například Datart, Electro World či Euronics. Nay na Slovensku provozuje 22 obchodů a s loňskými tržbami okolo šesti miliard slovenských korun má na tamním trhu zhruba čtvrtinový podíl.

Podle informací, které ČTK získala na internetových stránkách www.profesia.cz, společnost Nay nyní hledá vedoucí pro nový obchod se spotřební elektronikou v Třebíči s termínem nástupu letos v červnu. Vedení společnosti Nay ale své další plány v Česku kvůli konkurenci drží pod pokličkou. "Zatím nebudeme poskytovat bližší informace," řekla mluvčí společnosti Nay Tatiana Onderková, která ale již dříve uvedla, že Nay plánuje vstoupit na český trh letos. Slovenský řetězec Nay již v únoru založil v Česku stoprocentní dceřinou společnost Nay CZ, která sídlí v Hlinsku a má základní kapitál milion korun.

Na Slovensku společnost Nay kromě kamenných prodejen provozuje i internetový obchod. Prodejny Nay podle Lubomíra Drahovského z bratislavské agentury Terno kladou velký důraz na kvalitní značkovou elektroniku, na což by mohly vsázet i při vstupu na český trh. "Styl jejich tzv. elektrodomů je trochu jiný než styl prodejen silných společností, které už působí v Česku. Myslím si proto, že by společnost Nay mohla uspět na českém trhu," řekl.

Na Slovensko letos naopak hodlá expandovat společnost Electro World, která na konci loňského roku v Česku, Maďarsku a Polsku provozovala 30 prodejen s elektronikou a elektrospotřebiči. Ve velkých slovenských městech chce Electro World do dvou let provozovat prvních osm až deset prodejen, které by měl doplnit internetový obchod. Electro World bude zároveň zvyšovat počet prodejen v původním trojlístku středoevropských zemí. "Chceme tam (na Slovensku) expandovat rychlejším tempem, než tomu bylo v ČR," řekl generální ředitel Electro World střední Evropa Milan Růžička.

Češi ročně za elektroniku utratí několik desítek miliard korun a jejich výdaje rostou. Celková hodnota domácích spotřebičů, spotřební elektroniky a telekomunikační techniky, které lidé zakoupili v roce 2005 na domácím maloobchodním trhu, podle údajů agentury GfK vzrostla proti předchozímu roku o 2,5 procenta na zhruba 45,3 miliardy korun.

Nákupy elektroniky se v Česku navzdory rostoucímu počtu hypermarketů soustřeďují do specializovaných obchodních řetězců a prodejen elektro. Konkurence na českém trhu s elektronikou je silná, a zejména to platí pro větší města, kde obchodníci vedou cenovou válku o zákazníky. V posledních letech kvůli tomu zmizelo z českých a moravských měst kolem 400 prodejen s elektrospotřebiči a jejich počet se snížil zhruba na 1200.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK