Prvním náměstkem ministra pro místní rozvoj bude Půček

29.04.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. dubna (ČTK) - Prvním náměstkem ministra pro místní rozvoj Jiřího Čunka (KDU-ČSL) bude od 1. května dosavadní náměstek pro řízení úřadu a finanční toky Milan Půček. ČTK o tom dnes informovala Radomíra Kotlárová z odboru komunikace. Dalšími náměstky budou Jiří Vačkář a Miroslav Kalous. Organizační a personální změny na ministerstvu pro místní rozvoj, které již při návratu do funkce avizoval šéf resortu a vicepremiér Čunek, byly schváleny na pondělní večerní poradě ministra.

Náměstci se rovněž dočkají přerozdělení svých kompetencí. V gesci prvního náměstka bude nově regionální, územní a bytová politika. Rozpočet, legislativa a cestovní ruch spadají do působnosti náměstka Vačkáře. Náměstek Kalous bude nově zodpovědný za oblasti informatiky a strukturálních fondů.

Nově zřízenou sekci Národního orgánu pro koordinaci a evropské záležitosti povede Emil Horčička a sekci informačních a komunikačních technologií Petr Hartmann.

"Ministerstvo pro místní rozvoj bude pod mým vedením uplatňovat tzv. projektové řízení. V jeho rámci jsem pro vybrané úkoly nyní jmenoval tři zmocněnce," uvedl šéf resortu Čunek. Zmocněnkyní pro přípravu novely stavebního zákona byla jmenována Martina Hovořáková, zmocněncem pro monitorovací systém programů a projektů strukturálních fondů Petr Hartmann a Jan Wagner se stal zmocněncem pro podporu investic do bydlení.

Ministr pro místní rozvoj současně jmenoval k 1. květnu ředitelem Centra pro regionální rozvoj (CRR) Petra Sýkoru.

Nově jmenovaným vedoucím zaměstnancům uložil Čunek úkol snížit počet pracovních míst v jimi řízených útvarech, a to ve financovaných ze státního rozpočtu o tři procenta a z technické pomoci o pět procent. Podobně má být také snížen počet pracovních míst vedoucích zaměstnanců na ministerstvu pro místní rozvoj, a to na 17 procent, tedy o 15 osob.

Vzhledem k rozmístění jednotlivých ministerstev v různých částech Prahy chce ministr iniciovat soustředění budov a úředníků do jednoho místa, vytvořením tzv. úřednického kampusu ve spolupráci s ostatními resorty.

"Domnívám se, že vytvoření úřednického kampusu umožní nejen efektivnější komunikaci mezi úřady, ale také snížení počtu úředníků a nákladů na provoz jednotlivých resortů. Současně je pro stát možné využít dosavadní budovy, které jsou často soustředěny v historických částech města účelněji, např. jejich prodejem," řekl Čunek.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK