Jednání mezi Yahoo a Microsoftem možná ještě nejsou mrtvá

06.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 6. května (ČTK) - Jednání mezi americkým portálem Yahoo a softwarovou společností Microsoft patrně ještě nejsou úplně mrtvá. Naznačil to ředitel Yahoo Jerry Yang. Agentuře Reuters řekl, že má z víkendového ukončení rozhovorů smíšené pocity a že pokud Microsoft přijde s novým návrhem, nebude se mu bránit.

"Snažili jsme se najít společný zájem, oni se ale v sobotu rozhodli jednání zanechat. Začali to a také ukončili," řekl Yang. "Pokud mají co nového říct, budeme tomu otevření. Jsem víc než ochoten jim naslouchat," dodal šéf Yahoo.

Microsoft se od začátku února snažil Yahoo přesvědčit, aby přijalo nabídku na převzetí. Jednání ale ztroskotala na ceně, která se managementu Yahoo zdála příliš nízká. Microsoft na začátku února nabídl za jednu akcii Yahoo 31 dolarů, ale s tím, že část kupní ceny uhradí svými akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD.

Podle posledních cen akcií na burze před nečekaným ukončením rozhovorů nabídka vycházela na 29,40 USD za jednu akcii Yahoo. Tuto cenu Microsoft sice zvýšil na 33 dolarů, Yahoo ale požadovalo až 37 USD. To znamená, že Microsoft by zaplatil asi 47,5 miliardy dolarů (asi 775 miliard Kč).

Yang je podle analytiků pod značným tlakem, protože krach jednání znamená masivní snížení hodnoty podniku, a tudíž i majetku, který mají ve firmě akcionáři. Yang nyní bude muset najít jinou strategii, která podniku zajistí lepší budoucnost. Pokud se to Yangovi nepodaří, nemusel by obhájit šéfovské křeslo, upozorňuje část analytiků.

Pokud ale Microsoft vycítí, že Yahoo o spojení opravdu stojí, ředitel Microsoftu Steve Ballmer bude rázem na koni. Bude to zřejmě on, kdo bude diktovat podmínky a je dost možné, že nová nabídka už nebude tak zajímavá, jako byla ta původní.

Akcie Yahoo v pondělí klesly asi o 15 procent na 24,37 USD a zaznamenaly nejhlubší procentní pokles za téměř dva roky. Naopak Microsoft zhruba o 0,6 procenta zpevnil a uzavřel na 29,08 USD.

Více než dvouprocentní zisk si připsal rovněž Google, který je považován za vítěze krachu jednání mezi Yahoo a Microsoftem. Pokud by se Yahoo a Microsoft spojily, Google by se zřejmě musel potýkat s vážnější konkurencí na trhu internetové reklamy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK