Ziegler: Expanze AAA Auto by se mohla posunout za rok 2009

08.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. května (ČTK) - Zvažovaná další expanze autobazarů AAA Auto na nové trhy by se mohla posunout až za rok 2009. Bude záležet na rychlosti nyní probíhající restrukturalizace společnosti, řekl v rozhovoru pro ČTK nový ředitel ekonomické divize Kamil Ziegler. V případě expanze na nové trhy firma uvažuje o Rusku, případně o Ukrajině.

"Když budeme v první polovině příštího roku cítit, že je potřeba zaměřit se na stávající trhy, tak expanzi ještě posuneme za rok 2009. Já si myslím, že okno pro vstup na tyto trhy bude ještě nějakou dobu otevřené," uvedl Ziegler.

Po loňském zvyšování počtu poboček, kdy se jejich počet zdvojnásobil, letos firma vstup na nové trhy zastavila a plány posunula na rok 2009. "V tuto chvíli je naší prioritou firmu stabilizovat a konsolidovat, provést potřebná restrukturalizační opatření, dostat pod kontrolu náklady a zajistit návratnost investic za minulé období," řekl. To by se mělo projevit v růstu počtu prodaných vozů, respektive růstu výnosů, dodal.

Ziegler má za cíl firmu restrukturalizovat a zvýšit hodnotu jejích akcií. Doba jeho působení přitom není časově omezena. "Máme motivační program, kde je nastavený horizont tří až čtyř let a z toho by se dalo usuzovat, že pokud budeme úspěšní, tak bych si rád na takovýto motivační program sáhl," uvedl.

Manažeři mateřské firmy AAA Auto N.V. mají nárok na akcie z motivačního programu pouze v případě, že se jejich cena během čtyř let zvýší ze současného necelého jednoho eura na minimálně čtyři eura. Další podmínkou je, že za dvě poslední období bude podíl čistého zisku k obratu nejméně 1,9 procenta.

Finančník Ziegler přišel do AAA Auto ze skupiny PPF, kde od roku 2004 pracoval jako výkonný ředitel pro finance a od srpna 2007 také jako místopředseda představenstva. Nevyloučil, že právě s PPF by AAA mohla v budoucnu více spolupracovat například při nabídce financování nákupu vozů a dalších doprovodných služeb.

Skupina AAA Auto působí na trhu 16 let; nyní má síť 47 poboček v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku a Rumunsku. Loni firma zvýšila prodej aut o třetinu na 80.000 vozů, ale po rozsáhlé expanzi se propadla do ztráty 120 milionů korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK