SZPI zahájí správní řízení s Bohemia Sektem a Intersparem

22.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 22. května (ČTK) - Státní zemědělská a potravinářská inspekce zahájí správní řízení s obchodním řetězcem Interspar a firmou Bohemia Sekt. Obě společnosti se měly dopustit klamání spotřebitele tím, že vína původem ze zahraničí nabízely pod sloganem "Vína z Moravy, Vína z Čech". Oprávnění používat logo uděluje výrobcům Vinařský fond, jde však o marketingové značení, které má propagovat tuzemská vína, řekla mluvčí SZPI Martina Šmídtová.

"V úterý 20. května se v některých médiích objevila informace, že obchodní řetězec Interspar zahájil prodejní akci, v rámci níž byla v regálech označených logem "Vína z Moravy, vína z Čech" nabízena mimo jiné vína ze Španělska a z Maďarska. Uvedené logo se podle informací z médií nacházelo také přímo na lahvi Chardonnay z Vína Mikulov původem ze Slovenska," řekla Šmídtová.

SZPI proto provedla namátkové kontroly řetězce v Brně, Karlových Varech, Plzni, Ostravě, Prostějově a Frýdku-Místku. Inspektoři kontrolovali etikety vín ve stáncích a regálech označených reklamní cedulí s nápisy a logy "Vína z Moravy, Vína z Čech", ale také nabídkové letáky k této speciální akci. "Ve většině provozoven byla takto do oběhu uváděna pouze tuzemská vína. Pouze v Intersparu v Prostějově inspektoři mezi kontrolovanými víny nalezli Modrý Portugal Klasik původem z Maďarska, a to v celkovém množství 45 litrů," řekla Šmídtová.

V Intersparu v Plzni pak inspektoři v normálním regálu s vínem objevili 26 lahví Chardonnay, které na obale uvádělo, že jde o "akostné vino odrodové, vinohradnická oblast Južnoslovenská". Na zadní straně láhve přitom bylo umístěno logo "Vína z Moravy".

"Kontrolou v provozovně společnosti Vína Mikulov, kterou vlastní akciová společnost Bohemia Sekt ze Starého Plzence a pro kterou bylo víno na Slovensku plněno, bylo zjištěno, že od listopadu roku 2007 bylo na trh uvedeno přes 67.000 lahví, tedy přes 50.000 litrů tohoto klamavě značeného vína. Zástupce společnosti při kontrole uvedl, že firma již o problému ví z médií a že již sama přistoupila k sjednání nápravy," dodala mluvčí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK