Prazdroj bude na pivních lahvích varovat před nadměrnou konzumací

19.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 19. února (ČTK) - Plzeňský Prazdroj bude lepit na veškeré své pivní lahve adresu internetových stránek odpovědného přístupu ke konzumaci piva www.napivosrozumem.cz, varujících před nadměrným pitím. Podle vedení pivovaru tuto obdobu cigaretového Kouření škodí zdraví žádný výrobce piva v ČR zatím nevyužívá. Odkaz se na obalech objeví ihned poté, co pivovar dočerpá zásoby starých etiket.

"Ve světě je to součást marketingu velkých nadnárodních skupin, které se tím snaží odlišit od konkurence a tvrdí, že jim to marketingově pomáhá," řekl předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Prazdroj to začal používat jako první český pivovar dobrovolně, nedoporučují to ani pravidla pivovarského svazu. V ČR ani v EU na to neexistuje žádné nařízení, na rozdíl od zákonné povinnosti uvádět na cigaretové krabičky nápis "Kouření škodí zdraví".

Pivovar na stránkách například uvádí, že nadměrné a dlouhodobé pití může způsobit poškození mozku a nervové soustavy, mrtvici nebo kardiovaskulární potíže a slabé výkony na pracovišti.

"Stejná pravidla uplatní také další evropské firmy z pivovarské skupiny SABMiller," řekl mluvčí Prazdroje Jiří Mareček. Mezinárodní verze stránek alcoholtalking.com se postupně objeví na internetu v angličtině, italštině, španělštině, ruštině a polštině. Pravidla pro marketingovou komunikaci například říkají, že herci v reklamách musejí vypadat alespoň na 25 let a nejméně tolik jim musí být. Inzeráty firem SABMiller budou umísťovány v novinách a časopisech, jejichž čtenářská obec je alespoň ze 70 procent tvořena zletilými.

"Ve Francii se například uvádí na etiketách piv, že ho nemají konzumovat těhotné ženy. To ale každá Češka ví," řekl ČTK odborník na světový pivní trh. Čeští pivaři navíc etikety nečtou. Vidí známé pivo a neprohlížejí si obrázky, dodal. Daleko lépe než odkazy na webové stránky funguje vysvětlování účinků nadměrné konzumace piva v médiích.

Letos se dále ve všech reklamních spotech Prazdroje objeví sdělení o odpovědné konzumaci v rozsahu deseti procent z tištěné plochy či vysílacího času v televizích a rádiích. "Neumísťujeme naše billboardy v okolí škol, neděláme si legraci z abstinentů, netvrdíme, že pivo dopomáhá k mimořádným výkonům, ať už na poli sportovním nebo ve vztazích," řekl Luděk Kraus z Prazdroje. Pivovar navíc podporuje službu Promile Info, která napoví řidičům, kdy sednout za volant.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK