MfD: AB InBev jedná s Heinekenem o prodeji Staropramenu

04.04.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 4. dubna (ČTK) - Společnost AB InBev podle dnešní Mladé fronty Dnes jedná o prodeji Pivovarů Staropramen firmě Heineken. Podle několika zdrojů deníku jsou jednání blízko dohodě. Společnosti případnou transakci nekomentují.

To, že pivovarnický obr Anheuser-Busch InBev pomýšlí na prodej některých akvizic, listu potvrdila mluvčí belgické centrály Marianne Amssomsová. "Nemůžeme však komentovat, o kterých součástech našeho byznysu uvažujeme," uvedla mluvčí. Podle ní firma zatím analyzuje různé možnosti s cílem dosáhnout za prodávané pivovary co nejlepších cen.

Zástupci Heinekenu v Česku ani v Nizozemsku se k případné transakci nevyjádřili.

O možném prodeji Pivovarů Staropramen informovaly v únoru také Hospodářské noviny. "Abychom byli schopni refinancovat akvizici Anheuser-Bush, skutečně zvažujeme prodej některých aktiv," řekla tehdy listu mluvčí uskupení Anheuser-Busch InBev Gwendoline Orniggová. Zprávy o nabídce odprodeje Staropramenu údajně potvrdilo několik lidí z oboru a hodnota společnosti se podle nich pohybuje kolem pěti až šesti miliard korun.

Nizozemskému Heinekenu v Česku patří Starobrno, Krušovice, Zlatopramen a další značky. Za Staropramenem, dvojkou na tuzemském trhu, je jen těsně třetí.

Největší výrobce piva na světě Anheuser-Busch InBev vznikl loni v listopadu poté, co belgický InBev dokončil převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch. InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev. Mezi hlavní značky firmy patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má nyní Anheuser-Busch InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK