Firmy během krize volají z mobilu stejně, ale šetří na tarifech

20.04.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. dubna (ČTK) - Současná hospodářská krize se výrazněji neprojevila v poklesu objemu volání z mobilních telefonů firemních zákazníků, podniky ale kladou důraz na výběr nejúspornějšího tarifu. Proti loňskému roku mírně klesl prodej telefonů a příslušenství. Vyplývá to z informací operátorů.

"Naši zákazníci zachovávají chladnou hlavu a normálně komunikují jako dříve. Vývoj ukazatelů jako aktivace, migrace nebo dobíjení probíhá v souladu s našimi očekáváními," uvedla Jitka Pajurková z tiskového oddělení T-Mobile. Mírný pokles prodeje telefonů a příslušenství podle ní nelze jednoznačně přisoudit krizi, protože loni operátoři telefony například rozdávali během akčních nabídek.

Vodafone letos zaznamenal zvýšený zájem firem o službu Bez obav, u které operátor firmám pravidelně zjišťuje a vyplácí rozdíl mezi jejich zvoleným a optimálním tarifem. "V době probíhající krize ji využívá 83 procent firemních zákazníků s písemnou smlouvou, tedy zhruba dvakrát větší podíl než loni. Za poslední rok vrátil Vodafone firemním zákazníkům přes 100 milionů korun," uvedl mluvčí Mirek Čepický.

Podle mluvčího Telefóniky Martina Žabky si firemní zákaznici uvědomují zhoršení ekonomické situace, přemýšlejí více nad možnostmi finančních úspor a v rámci optimalizace provádějí revizi svých dodavatelů a nechávají si vypracovat nabídky včetně oblasti telekomunikačních služeb. "Zaznamenáváme, že klienti začali preferovat nižší paušály na mobilní telefonování, zájem je také o novinku O2 Neomezené volání na pevné a mobilní linky, které využívá levnější internetové volání," dodal.

V Česku je přibližně 13,5 milionu mobilních čísel. Mobilní služby využívá přes 99 procent tuzemských firem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK