KPMG: Tempo nabídky on-line pojištění se začíná zpomalovat

19.08.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. srpna (ČTK) - Tempo nabídky nových produktů a služeb, které poskytují prostřednictvím telefonu a internetu největší pojišťovny působící na českém trhu, se začíná zpomalovat. Objemy on-line uzavřených pojistek a uhrazeného pojistného ovšem stále rostou. Vyplývá to z průzkumu, který mezi největšími pojišťovnami a pojišťovacími makléři uskutečnila v květnu a červnu poradenská firma KPMG.

"Pojišťovny velmi dobře chápou, že pomocí alternativních distribučních kanálů mohou oslovit relativně velké množství nových klientů, kteří individuálně hledají na internetu a porovnávají výhodnost pojistných produktů. Pokud jednou najdou svého favorita, například na základě toho, že sjednat pojištění po internetu je jednoduché nebo jim přináší finanční úspory, často se ke stejné pojišťovně vrací i v budoucnosti," uvedl Jiří Diepolt z oddělení služeb pro finanční instituce společnosti KPMG ČR.

Nabídka on-line produktů a služeb všech významných pojišťoven se podle něj od předchozího roku příliš nezměnila. Dosáhla totiž úrovně, kdy pojišťovny nabízejí možnost sjednání většiny svých významných produktů i prostřednictvím internetu. On-line pojištění je však stále populárnější a objemy uzavřených smluv výrazně narůstají, dodal.

Prostřednictvím internetu lze on-line uzavírat především produkty neživotního pojištění. Mezi nejčastější produkty patří cestovní pojištění společně s povinným ručením, které nabízí každá z největších deseti pojišťoven. U neživotního typu pojištění je možné sjednat i další produkty, zejména pak havarijní pojištění, pojištění domácnosti a budov, pojištění odpovědnosti, pojištění právní ochrany a úrazové pojištění.

Průzkum také ukázal, že životní pojištění není možné uzavírat on-line. Vzhledem ke složitosti těchto produktů preferují pojišťovny stále osobní kontakt zástupce pojišťovny s klientem.

Vedle produktů pojištění on-line nabízejí pojišťovny rovněž další služby přes internet, například informace o smlouvě, nahlášení škody, předávání dokumentace k likvidaci nebo on-line sledování stavu likvidace pojistné události. Dále mají klienti možnost vytvořit si své osobní konto, kde mohou sledovat své pojistné smlouvy nebo se vracet ke svým provedeným kalkulacím a návrhům, které vytvořili v minulosti.

Podobně jako v zahraničí se také v Česku podle průzkumu postupně rozšiřují možnosti a služby pojišťovacích makléřů, kteří nabízejí své produkty prostřednictvím internetu. Makléři nabízejí srovnání nabídek více pojišťoven (především povinné ručení a cestovní pojištění) a během krátké doby také uzavření vybraného pojištění včetně platby on-line. V nabídce pojišťovacích makléřů lze také nalézt pojištění domácnosti, pojištění staveb, havarijní pojištění a pojištění odpovědnosti.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK