SkyEurope: Nevyužitou letenku mají tisíce zákazníků

01.09.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. září (ČTK) - Počet lidí, kteří si koupili letenku u společnosti SkyEurope a kvůli krachu firmy ji nemohou využít, se počítá na tisíce, nikoliv desítky tisíc. Přesná čísla mají být k dispozici ještě dnes. Na dotaz ČTK to dnes řekl mediální zástupce SkyEurope Ronald Schranz. Přílišnou naději na vrácení peněz přitom zklamaným cestujícím nedává.

Větší šanci domoci se svých peněz mají klienti, kteří zaplatili letenku pomocí platební karty. Platbu je však nutné reklamovat přímo u pobočky příslušné banky s tím, že služba nebyla z důvodu bankrotu poskytnuta. Například Česká spořitelna již doporučila, aby klienti přišli vyplnit reklamační formulář co nejdříve.

Ti, kdo si koupili letenku u smluvního prodejce, se prý mají obracet přímo na něho, ostatní zřejmě mají smůlu. Jejich pohledávka může být podle Schranze zahrnuta do konkursního řízení. "Pasažéři, zaměstnanci, dodavatelé a další věřitelé budou součástí tohoto procesu," uvedl Schranz. O dalším postupu prý rozhodne na základě dohody s věřiteli soud.

Po pondělním ukončení provozu SkyEurope zůstaly podle prvních odhadů v zahraničí stovky Čechů. Těm firma na svých internetových stránkách doporučuje, aby si koupili zpáteční letenku u jiné společnosti. Návrat svých klientů ze zahraničí řeší také cestovní kanceláře, například Čedok a Exim Tours.

S koncem SkyEurope přišlo pražské letiště o svou tržní dvojku, která v pololetí držela v Praze téměř šestiprocentní podíl. "Krátkodobě o několik procent přijdeme, ale jsme schopni to rychle nahradit díky ostatním společnostem," uvedla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Konkurence jí dává za pravdu. Nízkonákladové aerolinie Smart Wings už oznámily posílení frekvencí na letech do Paříže a Říma. Rozšíření sítě a navýšení frekvencí se chystá odpoledne oznámit také maďarský Wizz Air, jehož lednový příchod do Prahy byl reakcí právě na problémy SkyEurope.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK