Průzkum: Děti jsou v regionu nejčastěji pojištěny v Česku

16.09.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. srpna (ČTK) - Potřebu pojistit děti si v zemích střední a východní Evropy nejvíce uvědomují Češi, kde podíl pojištěných dětí dosáhl dvaceti procent. Například na Slovensku je to sedm procent dětí, v Rusku dokonce jen procento. Vyplývá to z průzkumu České pojišťovny ve spolupracujících zahraničních pojišťovnách sdružených v Generali PPF Holdingu.

Nejvíce pojištěných dětí v regionu je ve věkové kategorii do pěti let. V Česku jsou to téměř tři čtvrtiny, u ostatních zemí s výjimkou Ruska více než polovina dětí. S rostoucím věkem pojištěnost dětí klesá.

O poznání méně pojištěných dětí je tak ve věkové kategorii od deseti do 15 let. Například v ČR je to pouze desetina. Pojištěnost dětí v jednotlivých věkových pásmech odpovídá situaci, kdy je marketing pojišťoven zacílen především na rodiče novorozených dětí, komentoval čísla analytik Broker Consulting Martin Novotný.

Průměrná částka zaplacená za rok na pojistném je nejvyšší v Rusku. To podle ČP souvisí s tím, že dětské pojištění si tam sjednává jen nejvyšší třída a v přepočtu za ně vydává 13.780 Kč ročně. V Česku je to v průměru 8502 korun za rok, na Slovensku 6344 korun. Nejméně se platí v Bulharsku, a to 486 korun ročně.

"U dětí považujeme za smysluplné pouze uzavírání pojištění trvalých následků úrazů, případně vážných nemocí, a to v každém věku. S těmito událostmi totiž jsou spojeny zpravidla vysoké náklady nejen na léčbu, ale i na případné stavební úpravy bytu, speciální vzdělání a podobně, které mohou být kryty plněním z těchto pojištění," uvedl Novotný.

Rodiče podle něj často pod tlakem marketingových akcí pojišťoven zapomínají sami na sebe. Pro zajištění úspěšného startu dětí do života by se měli zabezpečit především oni sami pro případ ztráty příjmu například kvůli úmrtí nebo dlouhodobé či trvalé pracovní neschopnosti, podotkl.

Nejznámějším životním pojištěním v ČR je podle výzkumu agentury TNS AISA dětské životní pojištění Sluníčko České pojišťovny. Spontánní znalost Sluníčka mezi českou veřejností je 18 procent, podpořená znalost 55 procent. Následuje pojištění Dynamik rovněž od ČP se 14procentní spontánní znalostí (51 procent u podpořené) a pojištění Flexi od Pojišťovny České spořitelny se sedmiprocentní, respektive 40procentní znalostí. Spontánní znalost ostatních produktů životního pojištění nepřesáhla dvě procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK