Drogeriím Schlecker loni v Česku klesly tržby i zisk

10.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 10. května (ČTK) - Společnost Schlecker, která v Česku provozuje síť stejnojmenných drogerií, loni snížila čistý zisk meziročně o 87 procent z 46,3 milionu Kč v roce 2008 na šest milionů Kč. Drogeriím Schlecker v roce 2009 na tuzemském trhu klesly i tržby, a to z předloňských 1,828 miliardy Kč na 1,747 miliardy Kč. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky společnosti Schlecker, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Německý drogistický řetězec Schlecker na začátku roku 2007 koupil síť tuzemských drogerií Droxi, a poté je přejmenoval na Schlecker.

Drogeriím Schlecker loni v Česku klesly tržby i přesto, že jejich počet se zvýšil ze 163 v roce 2008 na 166. Společnost Schlecker snížila tržby i v roce 2008, kdy jejich hodnota meziročně klesla o zhruba 54 milionů korun z 1,882 miliardy korun v roce 2007 na 1,828 miliardy korun.

Konkurenční drogistický řetězec dm drogerie markt v hospodářském roce 2009, který skončil loni v září, zvýšil v Česku tržby meziročně o 684 milionů korun na 4,158 miliardy korun. Zisk dm drogerií ale klesl ze 116,7 milionu korun v roce předchozím na 72,8 milionu korun. Společnost dm drogerie markt v hospodářském roce 2009 otevřela 21 nových prodejen, jejichž počet tak loni v září vzrostl na 168.

Obliba specializovaných drogerií v posledních letech u českých zákazníků roste. Zatímco v roce 1998 je při nákupu drogistického zboží a kosmetiky preferovalo 26 procent, tak předloni to bylo již 39 procent.

Tržby čtyř největších drogistických řetězců p.k. Solvent, dm drogerie markt, Rossmann a Schlecker předloni ve srovnání s rokem 2007 podle předběžných údajů Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vzrostly o 1,8 miliardy korun na rekordních 13,7 miliardy korun. Čtveřice společností na konci roku 2008 v ČR provozovala zhruba šest stovek drogerií.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK