Stavební úřad prý vydá územní rozhodnutí o D8 do čtyř měsíců

05.08.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ústí nad Labem 5. srpna (ČTK) - Zbývající kus dálnice D8 by mohl mít nové územní rozhodnutí a všechna potřebná stavební povolení ještě letos. Stavební úřad v Lovosicích je vydá v nejkratší možné době, uvedla dnes vedoucí odboru územního plánu Ústeckého kraje Zdeňka Švehlová. Mělo by to dle jejího odhadu trvat tři až čtyři měsíce. Pak bude záležet na soudech, jak naloží s dalšími očekávanými žalobami ekologických organizací. A také na ministerstvu dopravy, které uvažuje o zastavení stavby kvůli nedostatku peněz.

Do Ústeckého kraje v pátek, také kvůli dostavbě D8, přijede nový ministr dopravy Vít Bárta.

Dosavadní územní rozhodnutí zneplatnil verdikt krajského soudu z 17. června, který konstatoval procesní vady v celém řízení. I když se očekává, že i nová rozhodnutí ekologická organizace Děti země napadne, tentokrát by prý mělo být už vše v pořádku. "Jakmile o to požádá Ředitelství silnic a dálnic, začneme územní rozhodnutí opět připravovat. Doplníme několik bodů a všechno upravíme podle verdiktu soudů," řekla Švehlová.

Územní rozhodnutí se už nebude vydávat na celý chybějící úsek dálnice v délce asi 16,4 kilometru, nýbrž jen na její nejvíce zpochybňované čtyři kilometry. "Ve zbytku trasy jsou platná stavební povolení, takže na něm není podle zákona zapotřebí nového územního rozhodnutí," řekla Švehlová. Jakmile nové rozhodnutí nabude platnosti, přijdou na řadu dílčí stavební povolení na jednotlivé stavby.

Stavba dálnice D8 se letos dostala do velkých obtíží. Soudy vyhověly některým z mnoha žalob, které podala ekologická organizace Děti země, a zpochybnily rozhodování stavebního úřadu. Chybějící úsek se navíc dostal na seznam staveb, které by nová vláda kvůli rozpočtovým škrtům mohla zastavit. Ekologové si to vykládají téměř jako své vítězství.

Jedná se o poslední nedostavěný úsek dálnice D8, spojující Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. Prochází CHKO České středohoří, a tak se o jeho dostavbu se vedou spory už od konce 90. let. Konečná podoba trasy byla schválena v roce 2005 a před třemi lety se začalo stavět. Podle původního plánu měl stát úsek zhruba 11,7 miliardy korun. Termín dostavby se posunul na léta 2012 až 2013 a každý další odklad stupňuje dopravní komplikace v trojúhelníku Ústí nad Labem-Lovosice-Teplice. Jen na silnici mezi prvními dvěma městy za první pololetí zahynulo sedm osob.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK