Pokles poptávky souvisí s omezováním vládní podpory prodeje automobilů. Francouzská vláda začala po příchodu světové hospodářské a finanční krize poskytovat šrotovné 1000 eur (zhruba 25.000 korun) při koupi nového vozidla výměnou za sešrotování minimálně deset let starého automobilu. Letos v lednu však šrotovné snížila na 700 eur a v červenci na 500 eur.
"Francouzský trh se vrátil tam, kde byl před vlivem programu šrotovného," uvedl mluvčí asociace francouzského automobilového průmyslu CCFA. "Šrotovné tu stále je, ale zjevně již není příliš účinné," upozornil analytik Flavien Neuvy ze společnosti Cetelem. "Uvidíme výrazné poklesy (prodeje automobilů)," dodal.
Ve Španělsku program šrotovného v červnu skončil a od července navíc stoupla daň z přidané hodnoty. Španělská asociace výrobců automobilů ANFAC minulý měsíc předpověděla, že v celém druhém pololetí prodej aut ve Španělsku klesne o více než 30 procent.