Řešení problémů nechte na druhých

17.10.2003 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


I při  běžných nepříjemných situacích, jako je prasklá stoupačka nebo zabouchnuté dveře od domu, může pomoci asistenční služba. Asistence nachází uplatnění i mimo cestovní pojištění nebo pojištění automobilů…

K dovolené neodmyslitelně patří cestovní pojištění, stejně jako k automobilu povinné ručení, případně havarijní pojištění. U těchto produktů předpokládáme se samozřejmostí pomoc asistenční služby. 

I v zahraničí vše vyřídíte v češtině

Cestovní pojištění, si neuzavíráme jenom podle výše pojistných částek, ale pro většinu z nás asi budou důležité právě asistenční služby. Pojišťovny mají uzavřeny smlouvy s různými asistenčními službami. Ještě před uzavřením smlouvy je dobré si zjistit, co vše asistenční služba může klientům nabídnout a to nejen v případě pojistné události.

Běžným standardem je možnost zavolat na uvedené telefonní číslo a řešit problémy v českém jazyce, ať jste kdekoli v zahraničí. Asistenční služba vám se vším poradí, zařídí vše potřebné. A to není vše! Postupně se služby rozšiřují a pojišťovny tak mohou klientům nabízet stále lepší asistenci a to nejen při nehodě. Asistenční služba dokáže podat informace o nutných dokladech, sjízdnosti cest ještě před odjezdem do zahraničí. Postará se o vás třeba i při zpoždění či zrušení letu nebo ztrátě dokladů.
 
Odtažení vozidla zdarma

Nehod na silnicích stále přibývá, a proto i při uzavírání povinného ručení či havarijního pojištění jistě všichni řidiči ocení pomoc asistenčních služeb. Z povinného ručení dostane plnění ten, komu způsobíte škodu. A právě asistenční služby, které si sjednáváte spolu s povinným ručením, jsou tou věcí, která v případě nehody pomůže vám. Ne všechny pojišťovny a ne u všech variant nabízejí stejné asistenční služby.

S čím se tedy můžete setkat? Základem je bezesporu asistence a pomoc při  nehodě nebo poruše vozidla s možností opravy, odtahu, případně ubytování posádky havarovaného vozu. Asistenční služby se nemusí vztahovat pouze na události na území České republiky, ale platnost může být rozšířena i na Evropu. Informujte se, co je v rámci pojištění v asistenci zahrnuto, v krizové situaci už bude pozdě!

Novinka, která potěší  - Home Assistance

Asistenční služby v poslední době nacházejí uplatnění i  při situacích, které nás mohou potkat téměř denně. Zatím je to spíše výjimka, ale už se na trhu ukazují první vlaštovky. Pojišťovny začínají nabízet k pojištění domácnosti nebo staveb tzv. Home Assistance.  Díky této nabídce mohou klienti počítat s pomocí či radou při poruše topení, při ztrátě klíčů nebo při tak běžné věci jako jsou zabouchnuté dveře. Pokud dojde k pojistné události, asistenční služba může také zajistit  náhradní ubytování členů domácnosti, či ostrahu nezabezpečené nemovitosti.

Tyto služby jako první zavedla pro své klienty pojišťovna Allianz a od 1.7.2002 jsou dostupné  na celém území České republiky. Bezplatné asistenční služby - Home Assistance  jsou poskytovány jako součást sjednaného pojištění domácnosti nebo nemovitosti a pro klienty je zajišťuje asistenční služba ELVIA Assistance. 

Od nového roku ji ke svým produktům nabídne i ČSOB Pojištovna, pro kterou bude veškeré asistenční služby zajišťovat společnost AXA Assistance CZ, tedy i ty týkající se Home Assistance k pojištění staveb a domácností.

A na co se mohou klienti ČSOB Pojišťovny od příštího roku těšit?

  • Ve standardní variantě získají klienti informace o tom, jak postupovat při havarijní události, asistenční služba jim zprostředkuje provedení požadovaných prací při opravě, zařídí jim odemčení domu či bytu při ztrátě klíčů nebo případnou výměnu zámků.
  • V rozšířené variantě asistenční společnost organizuje a hradí náklady spojené s příjezdem technické pohotovostní služby (například při poruše vodovodních stoupaček či ústředního topení, závadách na elektrické instalaci) a práce opravářů až do ekvivalentu 60 eur. Při pojistné události se postará také například o ochranu nezabezpečené nemovitosti nebo o náhradní ubytování a jeho úhradu až do 15 000 Kč.
  • V nejkomplexnější variantě zorganizuje navíc například i zabezpečení chodu domácnosti při hospitalizaci jejího vlastníka včetně hlídání nezletilých dětí a péče o domácí zvířata.


Při uzavírání smluv je třeba věnovat pozornost řadě věcí. Ne jediným kriteriem výběru pojišťovny a pojištění bude cena, ale  pro klienty se stanou důležitým hlediskem výběru také služby, které s pojistnou smlouvou získají. A právě asistenční služby jistě klienti v případě problémů dokáží ocenit, a to i těch relativně malých.

Autor článku

Elena Ondrová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ