Povolení na dostavbu D8 zatím pravomocné nebude

20.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Lovosice (Litoměřicko) 20. ledna (ČTK) - Stavební povolení na dokončení dálnice D8 zatím právní moci nenabude. Jedno odvolání už přišlo od ekologického aktivisty Lubomíra Studničky. O odvolání přímo proti povolení se ještě rozhodují Děti Země. Jeho předseda Miroslav Patrik dnes řekl ČTK, že případné odvolání pošle elektronicky před půlnocí.

Podle serveru iDnes.cz se Studnička neodvolal proti povolení samotnému, ale proti studii dopadu na životní prostředí a uděleným výjimkám. "Odvolání jsem dostal do ruky po půl druhé," citoval server vedoucího stavebního úřadu v Lovosicích Petra Soldona. Ze správních lhůt vyplývá, že i neúspěšné odvolání může zdržet stavební povolení asi o jeden až tři měsíce.

Administrativní průtahy i následné soudní spory zpozdily termín dokončení dálnice už několikrát. Celkem 12,7 dlouhá část úseku přes České středohoří se začala stavět v roce 2007 a už mohla být hotová, jenže stále chybí část povolení. Jejich balík vydal lovosický stavební úřad před loňskými Vánoci a týkají se posledních pěti kilometrů trasy. Od doby, kdy nabudou platnosti, potřebují stavaři k dokončení asi 30 měsíců.

Celkem by měla stavba stát okolo 12 miliard korun a stát na ni stále může použít evropské dotace. K tomu ale potřebuje, aby se vyřešily administrativní problémy. Ministerstvo dopravy si vloni stanovilo, že o eventuálním přemístění dotací na jiné projekty rozhodne v polovině letošního roku. Čas na vyřešení administrativních problémů se proto úřadům krátí.

Mnohem aktivnější a úspěšnější než Studnička, obviňovaný z toho, že v minulosti vydíral odvoláními různé firmy, byly při blokování stavby Děti Země. Jejich předseda Patrik se zatím nerozhodl a do dneška ani dokument nečetl, přestože má 98 stran. "Zrovna se tím probírám, do 19:00 se rozhodnu a eventuálně to pošlu elektronickou poštou," řekl ČTK dnes odpoledne. Lhůta na podání odvolání končí o půlnoci.

"Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s půlmilionovou podkrušnohorskou aglomerací a dál se severem Německa. Doprava je zatím vedena po objízdných trasách směrem na Teplice a Ústí nad Labem. Podle loňského sčítání dopravy jezdilo po první trase asi 8500 aut denně, po druhé 10.000.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK