Růst prodeje vozů se značkou VW se v lednu téměř zastavil

14.02.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Wolfsburg 14. února (ČTK) - Německý automobilový koncern Volkswagen v lednu zvýšil prodej své vlajkové značky VW o pouhých 0,1 procenta na 419.200 vozů. Oznámila to dnes firma. V celém loňském roce přitom prodej této značky stoupl o více než 13 procent a poprvé v historii překročil hranici pěti milionů vozů.

Lednový prodej byl negativně ovlivněn slabou poptávkou v Číně, za kterou stály oslavy lunárního nového roku. Prodej značky VW v Číně tak klesl o téměř devět procent na necelých 160.000 vozů. V Evropě se prodej zvýšil o necelé procento na 125.500 vozů, zatímco v Severní Americe stoupl o více než 30 procent na 39.600 vozů.

Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Škoda Auto minulý týden oznámila, že v lednu zvýšila prodej o deset procent na rekordních 75.400 vozů.

pmh vju

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK