Spotřebitelská důvěra v USA se dostala na více než roční maximum

30.03.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Washington 30. března (ČTK) - Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v březnu vyšplhala na nejlepší úroveň za více než rok, protože optimismus Američanů ohledně situace na trhu práce převážil nad negativními důsledky stoupajících cen benzinu. Vyplývá to z průzkumu agentury Reuters a Michiganské univerzity.

Index důvěry v březnu stoupl na 76,2 bodu ze 75,3 bodu v předchozím měsíci. Dostal se tak nejvýše od loňského února. Analytici přitom počítali s jeho poklesem na 74,7 bodu. "Spotřebitelská důvěra se posunula vzhůru, protože příznivější trendy u příjmů a zaměstnanosti vykompenzovaly stoupající ceny benzinu," uvedl šéf průzkumu Richard Curtin.

Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře pozorně, protože se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Ty ve Spojených státech zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity.

Americké ministerstvo obchodu dnes oznámilo, že spotřebitelské výdaje v USA v únoru stouply o 0,8 procenta. Zaznamenaly tak nejprudší tempo růstu za posledních sedm měsíců. To podle agentury Reuters naznačuje, že hospodářský růst v prvním čtvrtletí možná nezpomalil tak výrazně, jak ekonomové předpokládali.

"Osobní výdaje byly silnější, než se očekávalo, což je velmi povzbudivé. Nárůst výdajů je úzce spojený s lepšími údaji o zaměstnanosti," uvedl analytik Boris Schlossberg ze společnosti GFT. Analytici podle agentury AP předpokládají, že hospodářský růst v USA v letošním prvním čtvrtletí zpomalí na dvě procenta ze tří procent v posledním čtvrtletí loňského roku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK