L'Oréal poprvé utržil víc na mladých trzích než v západní Evropě

12.04.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 12. dubna (ČTK) - Francouzský kosmetický obr L'Oréal v prvním čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o 9,4 procenta na zhruba 5,6 miliardy eur (asi 139 miliard Kč). Poprvé v historii firmy přitom mladé trhy přispěly k tržbám víc než západní Evropa. Zasloužil se o to fakt, že v rychle rostoucích zemích Asie a Latinské Ameriky nadále sílí poptávka po dražším a luxusnějším zboží.

Pokud by se braly v úvahu jen srovnatelná čísla, tedy bez vlivu akvizic a činností, které před rokem neexistovaly, pak se tržby ve čtvrtletí zvýšily o 6,4 procenta. Výsledek je lepší, než předpokládali analytici, kteří v anketě společnosti FactSet v průměru počítali s nárůstem tržeb na zhruba 5,5 miliardy eur.

Výrobní náplň koncernu L'Oréal zahrnuje širokou škálu světoznámých značek, počínaje rtěnkami Maybelline a konče šampony Garnier. Tradičně nejvyšších tržeb firma vždy dosahovala v západní Evropě, která je pro ni klíčová, dluhová krize v eurozóně to ale změnila. L'Oréal tam ve čtvrtletí utržil pouze 1,95 miliardy eur, zatímco na mladé tržní ekonomiky připadaly tržby 2,09 miliardy eur.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK