Leo Express chystá expanzi za 7,25 miliardy korun

25.04.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 25. dubna (ČTK) - Nový železniční dopravce Leo Express chce do pěti let do expanze investovat 7,25 miliardy korun. Vedle trati Praha - Ostrava, na které zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi. ČTK to dnes řekl předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný.

Podle něj je důvod pro vstup na trať na jih Čech chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle něj navíc tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici, dodal.

Mezi Prahou a Ostravou bude podle Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Z celkového trhu, který činní 10.000 cestujících denně, dopravce předpokládá, že se mu podaří získat třetinu. V každém vlaku by tak podle závislosti na denní době mělo jet mezi stem až dvěma sty pasažéry. Cena jízdenek zatím není přesně stanovena, ale nebude se lišit od nabídky konkurence, dodal Novotný.

Leo Express uvažuje i o spojení Prahy, Brna a Vídně, Ostravy a Vídně, o trati z Prahy do Ústí nad Labem a spojení Prahy a Plzně. Firma je chce provozovat bez dotací, ačkoli nyní České dráhy dotace na jejich provoz dostávají. Podle Novotného by tratě mohly být ekonomicky výdělečné vzhledem k nižší hmotnosti nových elektrických jednotek Stadler Flirt, díky kterým ušetří na poplatku za dopravní cestu a zároveň i na energiích.

Liberalizaci řady těchto tratí a zároveň přístup nových soukromých dopravců ke státním dotacím chystá ministerstvo dopravy až kolem roku 2020.

Leo Express v současnosti očekává dodávku pěti nových vlaků. Za jejich nákup a vybavení utratil zhruba 1,5 miliardy korun. Mají zajišťovat spojení mezi Prahou a Ostravou, zbylý pátý vlak bude v záloze pro případ poruchy. Pro použití na dalších tratích dopravce poptává dalších 13 souprav. V dubnu firma začala s náborem prvních 80 lidí pro obsluhu trati mezi Prahou a Ostravou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK