Lidé na slevových webech nejčastěji reklamují ubytování a jídlo

27.08.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 27. srpna (ČTK) - Lidé na slevových serverech nejčastěji reklamují nízkou kvalitu ubytování a jídla u pobytových voucherů, úroveň zakoupených služeb, jako je pedikúra, a levnou elektroniku. Podle odborných serverů, které slevy sledují, si zákazníci také stěžují i na špatnou komunikaci ze strany zákaznické podpory některých portálů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi slevovými servery.

Ty se v poslední době kvůli tvrdé konkurenci předhánějí v různých novinkách na poli záruky a garance, jako jsou pojištění voucherů a záruka vrácení peněz v případě nespokojenosti nebo při nevyužití kuponu. Nespokojených zákazníků je v současnosti přibližně jedno procento. Peníze některé servery vrací nejen kvůli nižší kvalitě služby, ale i pokud je objednací doba u provozovatele delší než obvyklá rezervace.

"Zákazníci nejčastěji reklamují služby, jako jsou pedikúra a manikúra. Reklamace jsou buď na necitlivost 'ošetření', nebo na dlouhé čekací lhůty," uvedl obchodní ředitel serveru Nebeslev.cz Petr Šedivý. Lidé už podle něj také nekupují nejlevnější službu, ale dobrou, levnější službu ve svém okolí. Dříve byli ochotni jet kamkoliv za nižší cenou. U produktů si klienti nečastěji stěžují na neúplný český manuál.

Na reklamační linku serveru Zapakatel.cz se denně obrací zhruba 80 zákazníků. Nejvíc reklamují levnou elektroniku, která neodpovídá původnímu očekávání. Necelému jednomu procentu klientů portál vrátí peníze. "Nejčastěji jsou peníze vraceny v případech rekonstrukce provozovny či hotelu, ukončení provozu či změně majitele," uvedl obchodní manažer projektu Zapakatel.cz Tomáš Carba.

Portál Slevomat nabízí také garanci spokojenosti, kdy zákazník v případě, že není se zakoupeným voucherem stoprocentně spokojen, může dostat peníze ve formě kreditů zpět. "Tato garance se využívá zejména ve službách, kde je nejčastější problém s kvalitou obsluhy nebo kvalitou jídla," řekl ČTK ředitel serveru Tomáš Čupr. Měsíčně Slevomat vrátí nespokojeným zákazníkům celkem asi půl milionu korun.

Server Nebeslev.cz vrací peníze asi třem procentům nespokojených klientů. "V případě nespokojeného zákazníka z 90 procent vracíme peníze, což účtujeme dodavateli," dodal Petr Šedivý.

Slevové servery se v poslední době také snaží víc omezovat počty problémových nabídek. Vyhledávač slev Skrz.cz tak nově zavádí pozici kontrolora nabízených služeb a produktů. "Jeho úkolem je sledování jednotlivých nabídek a eliminování výskytu těch problematických. Kontrolor sleduje také aktuální recenze udělené uživateli a v neposlední řadě průběžně prověřuje činnost celých slevových serverů," uvedl ředitel portálu Petr Kováčik.

Potíže s podvodnými servery nebo nekvalitní nabídkou řeší na tomto agregátoru slev také Ombudsman. Ten stížnosti prověří a zprostředkuje kontakt mezi poškozenými zákazníky, aby mohli postupovat společně a podat například hromadné trestní oznámení. V minulosti takto uživatelé přes Ombudsmana varovali před podvodným slevovým serverem Deal LX.

Češi letos podle odhadů odborníků utratí na slevových portálech rekordní tři miliardy korun. Zákazníci mohou nakupovat zlevněné zboží a služby na 130 slevových serverech, jejich počet ale rychle klesá. Do konce roku by mohly z trhu zmizet desítky portálů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK