Česká spořitelna v novém ceníku od ledna ruší některé poplatky

31.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 31. října (ČTK) - Česká spořitelna ve svém novém ceníku od ledna 2014 ruší některé poplatky, sankce za nesplácení úvěrů však bude vyšší. Spořitelna o tom informovala klienty v dopise. Ostatní velké banky podle zjištění ČTK výrazné změny v poplatcích nechystají. Všechny peněžní ústavy připravují úpravy všeobecných obchodních podmínek v souvislosti s účinností nového Občanského zákoníku.

Česká spořitelna zruší celkem 11 poplatků. Od 1. ledna nebude účtovat šestikorunový poplatek za změnu PIN u platebních karet, za odemknutí či zamknutí karty, za změnu transakčních limitů u platební karty, za vklad hotovosti přes bankomat ČS. Dále nebude u spotřebitelských a hotovostních úvěrů účtovat poplatek 500 Kč za potvrzení o zůstatku na účtu zpracované na žádost klienta, 200 Kč za sjednání úvěru na sporožirovému účtu na dobu neurčitou v pobočce a poplatek 150 Kč za změnu limitu na sporožirovému účtu na dobu neurčitou z podnětu klienta v pobočce.

Více peněz zaplatí klienti, kteří budou vybírat peníze z bankomatu pomocí kreditních karet. Zatímco do konce roku budou moci vybírat z bankomatů ČS a v cizině z bank Erste peníze za poplatek 19 Kč, od ledna to bude 39 korun. V bankomatech jiné banky v ČR to bude 49 Kč proti nynějším 40 korunám. U debetních karet banka poplatky nemění. Sankce za nesplácení úvěru u kreditní karty bude 500 Kč. Jde o sloučení dvou sazeb, nyní cena za správu klienta v prodlení činí 300 Kč, cena za nedodržení data splatnosti kreditní karty 250 korun. Spořitelna dále ruší poštovné za poslání upomínky nebo výzvy při nesplácení úvěru.

ČSOB nový sazebník od ledna 2014 chystá. "Změny by neměly být nějak zásadní, v naprosté většině jde o změny textací, popřípadě doplnění v návaznosti na nový občanský sazebník," řekla ČTK mluvčí ČSOB Pavla Hávová. Komerční banka žádné zásadní změny v sazebníku nechystá. Banka podle mluvčí Moniky Klucové dlouhodobě rozvíjí koncept cenové politiky MojeOdměny, který zavedla v roce 2011. Také Raiffeisenbank prý jen sjednocuje ceny tří marginálnich poplatků využívaných jen velmi malým počtem klientů. K žádným změnám u standardně využívaných služeb nedochazí, dodal mluvčí banky Tomáš Kofroň.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK