Počet stížností na vyúčtování u operátorů loni klesl na polovinu

18.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. března (ČTK) - Počet stížností na vyúčtování telekomunikačních služeb u operátorů podaných k Českému telekomunikačnímu úřadu se loni snížil o polovinu na 176.300 nevyřešených návrhů. Ještě v roce 2012 to bylo přes 400.000 stížností. ČTK to dnes řekl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

Operátoři počet svých dlužníků ani dlužné částky většinou neuvádí. \"Průměrná výše pohledávky po splatnosti se většinou pohybuje okolo tisíce korun. Nedá se to ale říct paušálně, záleží, do kterého segmentu se zákazník řadí a na dalších okolnostech,\" řekla ČTK Adéla Konopková z tiskového oddělení operátora Vodafone.

Firma O2 loni v létě zákazníkům nabídla, že pokud do konce září uhradí své závazky po splatnosti, nebude jim účtovat úroky z prodlení ani náklady správního nebo soudního řízení. \"Řada našich rezidentních i firemních zákazníků této možnosti využila,\" podotkl mluvčí firmy Martin Žabka.

Na ČTÚ se začaly stížnosti hromadit před třemi lety, kdy nebylo jasné, zda mu agenda zůstane, nebo jí převezmou obecné soudy. Vláda nakonec rozhodla, že spory bude dál rozhodovat ČTÚ. Ten kvůli tomu musel nabrat asi 200 pracovníků.

\"ČTÚ setrvale namítá, že současné řešení, kdy je příkazní agenda, tedy nezaplacené faktury telekomunikačních operátorů, řešená námi jako specializovaným úřadem, je dvojkolejné a nekoncepční. Rozhodnutí o případné změně by však musela přijmout vláda na základě podkladu od ministerstva průmyslu a obchodu,\" dodal Drtina.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK