Hodnota investic ve Zlínském kraji loni mírně stoupla na 4,5 mld.

24.03.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Zlín 24. března (ČTK) - Zlínský kraj získal loni prostřednictvím vládní agentury CzechInvest investice za 4,5 miliardy korun. Údaje dnes zveřejnil CzechInvest. O rok dříve činila hodnota investic v kraji 4,02 miliardy korun. Počet investičních projektů se mírně snížil z devíti v roce 2013 na loňských osm. Díky investicím vzniklo nebo vznikne 298 nových pracovních míst, předloni jich nové investice přinesly 820.

Největší investice chystá například valašskomeziříčská společnost CS CABOT. Firma vyrábí a prodává saze pro výrobu pneumatik a technické pryže, ročně vyrobí až 120.000 tun sazí, které převážně vyváží do zahraničí, exportuje téměř 90 procent své produkce. Investovat by měly také Slovácké strojírny či výrobce aerosolových nádobek Moravia Cans.

V počtu investičních projektů se Zlínský kraj řadí na osmé místo mezi kraji, nejvíce jich je v Moravskoslezském kraji, kde CzechInvest pomohl zprostředkovat 26 projektů v hodnotě 15,9 miliardy korun, které přinesou 3851 pracovních míst. Nejméně projektů, dva v hodnotě 260 milionů korun, bylo na Vysočině. Tamní hodnota investic je také nejnižší v zemi.

Nejvyšší investice vykazuje Ústecký kraj, jejich hodnota činila téměř 31 miliard korun. Je to zejména díky jihokorejskému výrobci pneumatik Nexen Tire, který by měl letos na podzim položit základní kámen továrny na bývalém vojenském letišti u Žatce. Firma podle CzechInvestu investuje do stavby, která by měla začít v roce 2018, 22,764 miliardy korun. V plánu má vytvořit 1384 míst. Zlínský kraj je co do hodnoty investic na pátém místě mezi kraji. V kraji je nyní bez práce asi 29.800 lidí, podíl nezaměstnaných v únoru činil 7,4 procenta.

Agentura CzechInvest zprostředkovala loni v Česku 147 domácích a zahraničních investic v hodnotě 87 miliard korun. Je to téměř dvakrát více než v roce 2013. Investice by měly vytvořit 16.700 nových pracovních příležitostí, nejvíce v Moravskoslezském a Ústeckém kraji. Největší část investic mířila do automobilového průmyslu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK