Ministerstvo vypíše tendr na správu registru aut na tři roky

28.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 28. dubna (ČTK) - Ministerstvo dopravy vypíše výběrové řízení na provozovatele registru vozidel. Proti dřívějšímu návrhu o rok zkrátí dobu, po kterou by měl nový provozovatel systém spravovat, poté chce úřad tuto agendu začít spravovat sám. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Ministerstvo za tříletý provoz očekává cenu do 140 milionů korun.

Současná smlouva na provoz registru se společností ICZ vyprší v září. \"Máme ten termín napjatý. My jsme to samozřejmě věděli od začátku a pracujeme, abychom to zvládli,\" uvedl Ťok. I přes blížící se termín ministr předpokládá, že je velká šance výběrové řízení stihnout.

Na rozdíl od roku 2012, kdy registr řidičů přecházel na ministerstvo dopravy z ministerstva vnitra a kdy opakovaně kolaboval, nepředpokládá nyní úřad obtíže. Součástí smlouvy s novým provozovatelem budou přesně stanovené sankce za to, když systém nebude pracovat jak má. Ministerstvo také předpokládá, že by systém pod novým provozovatelem měl být spolehlivější a měl by se celkově zrychlit.

Ťok by do budoucna systém rád viděl pod přímou správou úřadu. \"Provozování systému, který patří do té kritické infrastruktury státu, by si měl stát dělat sám. Myslím si, že je to i v rámci toho, jak postupují jiná ministerstva,\" řekl. Ťok předpokládá, že by správou registru pověřil některou z podřízených organizací ministerstva, nejspíše společnost Cimto (Centrum pro informace a mechanické testování obalů). Tento státní podnik se objevoval v úvahách ministerstva i v souvislosti s provozem mýtného systému, kdy jeden z dřívějších návrhů předpokládal, že by jeho zaměstnanci měli na starosti správu kamionového mýta.

Centrální registr vozidel vyřizuje žádosti spojené s přihlašováním a odhlašováním automobilů. ICZ spolu s telekomunikační společností Telefónica O2 nahradily v roce 2013 dřívějšího provozovatele registru, firmu ATS Telcom. Ta systém spravovala od léta 2012, kdy registr přešel pod ministerstvo dopravy, opakovaně kolaboval, a poté se dlouhodobě potýkal s chybami a nízkou efektivitou. Důsledkem byly dlouhé fronty žadatelů o změny v registru na přepážkách.

Roční smlouva společnosti ICZ s ministerstvem počítala od konce března 2014 s 57 miliony korun. Během tohoto období úřad nestihl vypsat výběrové řízení, společnost proto získala na základě opce prodloužení o půl roku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK