Google se vyšvihl do čela pořadí nejdražších mediálních firem

08.06.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


NEW YORK 8. června (ČTK) - Americká internetová společnost Google se po pouhých deseti měsících obchodování na veřejném trhu dostala do čela mediálních firem s nejvyšší tržní hodnotou. S více než 80 miliardy dolarů má nyní Google vyšší cenu než mediální gigant Time Warner, uvedla agentura Reuters.

Kurz akcií Google vzrostl v úterý o tři čtvrtě procenta na nové maximum nad 293 dolarů. Analytici akciového trhu předpokládají, že cena by mohla jít až ke 350 dolarům.

Před pěti lety koupila internetová společnost AOL koncern Time Warner za 106 miliard dolarů v široce propagovaném spojení starých a nových médií. Cena akcií Time Warner však od splasknutí bubliny internetových akcií výrazně klesla a nyní je tržní kapitalizace firmy jen 78,1 miliardy USD.

Ještě dále za Googlem jsou další tradiční firmy mediálního a zábavního průmyslu jako Viacom a Walt Disney s cenou zhruba 55 miliard dolarů. Největší internetový konkurent Yahoo je rovněž vzadu s tržní hodnotou o 27 miliard dolarů nižší než Google. Ten přitom debutoval na akciovém trhu loni v srpnu při ceně 85 dolarů za akcii.

Co se týče tržeb, je Google proti jiným mediálním skupinám trpaslíkem. S objemem 3,2 miliardy USD jeho tržby nedosahují ani desetiny 42 miliard dolarů u Warner.

Cena akcií Google je nyní na 50násobku letošního odhadovaného zisku. To je více než dvojnásobný poměr proti ostatním mediálním firmám. Ani tento vysoký poměr ceny a zisku nikoho z analytiků nenutí k tomu, aby akcie Google doporučil prodat.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK