Průzkum: 41 procent žen preferuje při nákupu české potraviny

19.07.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 18. července (ČTK) - Na 41 procent nakupujících žen preferuje potraviny domácích výrobců, dvě procenta dávají přednost výrobkům ze zahraničí. Zbývajících 57 procent hospodyň země původu nakupovaných potravin neovlivňuje. Vyplývá z výzkumu agentury STEM/MARK, jehož

výsledky poskytl Státní zemědělský intervenční fond (SZIF).

Výzkum byl zaměřen na znalost značky kvalitních domácích potravin Klasa těsně před zahájením reklamní kampaně na její podporu. Kampaň se koná od začátku června, kdy byly vylepeny první billboardy a spuštěna televizní propagace. SZIF si od kampaně slibuje růst spontánní znalosti Klasy i to, že se označení stane orientačním faktorem při nákupu potravin.

Klasu si jako označení potravinářských výrobků vybavilo s nápovědou 17 procent dotázaných. Zhruba šest procent lidí jmenovalo značku spontánně. Podle loga ji pozná pětina dotázaných osob.

Z výzkumu také vyplývá, že tuzemské hospodyně nakupují i přes rozvoj velkých obchodních center a víkendového nakupování potraviny takřka denně.

Klasu uděluje českým potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Značku spravuje od počátku roku 2004 Odbor pro marketing SZIF. Ke konci června ji mohli spotřebitelé nalézt na obalech 678 potravinářských výrobků od 117 výrobců.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK