Šimonovský: R35 je prioritou, stavět se začne v příštím roce

13.10.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 13. října (ČTK) - Východočeská rychlostní silnice R35 na Moravu je pro ministerstvo dopravy stále prioritou, stavět se začne už příští rok. Prohlásil to ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) při interpelacích v Poslanecké sněmovně. Debatu o technickém vedení a řešení silnice R35 však stále považuje za otevřenou.

"V příštím roce zahájíme výstavbu na rychlostní komunikaci R35 ve dvou stavbách. V dalším roce v další stavbě. Jsou to obchvaty Vysoké Mýto, Holice, Sedlec, Opatovice," uvedl ministr s tím, že se připravuje také obchvat Litomyšle. Jeho ministerstvo spolu s ministerstvy pro místní rozvoj a životní prostředí na rozdíl od mínění krajských představitelů podporuje jižní trasu kolem Litomyšle a Svitav, Pardubický kraj se vyslovil pro severní trasu přes Ústí nad Orlicí a Českou Třebovou.

Proti severní variantě mluví podle ministra posudky od dopravního odboru Pardubického kraje. "Jsou tam snížené rychlosti minimálně na dvou úsecích a celá tato trasa je realizovatelná pouze v jednom jediném taktu a musí se postavit naráz, protože nemá žádnou etapu. Proto preferujeme jižní variantu, protože jižní varianta je realizovatelná po etapách," uvedl Šimonovský.

Jednomyslné řešení, které povede rychle k cíli, by měl podle ministra dát vládě Řídící a koordinační výbor pro R35, zřizovaný podobně jako v případě dálnice D47. Součástí tohoto meziresortního výboru budou také hejtmani dotčených krajů.

Šimonovský také uvedl, že by podepsal i dnešní prohlášení hejtmanů Pardubického, Královéhradeckého a Olomouckého kraje, kteří prosazují dostavbu rychlostního tahu R35 a obávají se kvůli tomu nedostatku peněz s ohledem na plány rozšířit dálnici D1 na šestiproudou. "Dálnice D1 je připravována na rozšíření na šestipruh nezávisle na silnici 35," prohlásil ministr.

Rozšíření dálnice se podle něho plánuje kvůli tomu, že její kapacita bude nejpozději v roce 2010 vyčerpána. "Připravujeme podobné uspořádání mezi Holubicemi a Kývalkou, což je obchvat okolo Brna. Tam je už prokazatelně vyčerpaná kapacita komunikace, tam už jezdí 105.000 vozidel za 24 hodin. Připravujeme studijně také rozšíření dálnice D1 na šestipruh, od Brna až po Mirošovice," uvedl ministr.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK