SOS připravuje hromadnou žalobu na ČSOB kvůli bankovním poplatkům

07.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 7. listopadu (ČTK) - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) připravuje hromadnou žalobu na ČSOB kvůli některým bankovním poplatkům. Novinářům to sdělila mluvčí SOS Ivana Picková. SOS chce, aby klienti největší české banky dostali zpátky peníze, které zaplatili na poplatcích za vedení účtu, za zrušení účtu, za neoprávněnou reklamaci transakce platební kartou a za takzvaný neadresný poplatek.

Klienti, kteří se budou chtít domoci svých peněz, se musí obrátit na SOS, která jim prostřednictvím právní kanceláře, podání žaloby zprostředkuje. Všechny žaloby se zřejmě nakonec spojí do jednoho soudního řízení. "Žaloba by měla být podána ještě do konce tohoto roku," dodal majitel právní kanceláře Petr Holec a upozornil, že možnost podání žaloby se týká pouze klientů, kteří mají běžný účet, nikoliv jeden z účtů, který je nabízen v rámci takzvaných produktových balíčků.

ČSOB a ostatní české banky jsou právě kvůli bankovním poplatkům častým terčem kritiky. Ministerstvo financí například připravilo několik regulačních opatření, kterými chce posílit postavení bankovních klientů. Po rostoucím tlaku dokonce některé banky přistoupily ke zrušení některých kritizovaných poplatků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK