Zájem podnikatelské veřejnosti o portál BusinessInfo.cz významně roste

07.11.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


Oficiální portál pro podnikání a export BusinessInfo.cz (www.businessinfo.cz) zaznamenal v měsíci říjnu téměř 110 tisíc návštěv. Oproti minulému roku se tak měsíční návštěvnost zvýšila o více než 70 tisíc. Velký podíl na takto výrazném nárůstu má zejména kompletní rekonstrukce stránek portálu, která byla dokončena na začátku září tohoto roku.

„Smysl a využití potenciálu portálu bude růst pouze za předpokladu, že se o možnostech a službách, které BusinessInfo zprostředkovává a poskytuje, budou dozvídat v ještě větší míře další podnikatelé. Nová grafická úprava portálu byla jedním z významných kroků, jak obsah portálu přiblížit uživatelům a postupně je naučit informace portálu plně využívat,“ říká koordinátor projektu Ivan Svoboda.
Portál BusinessInfo.cz však neprošel pouze grafickými změnami a změnami v uspořádání, ale kompletně se změnila i používaná technologie při tvorbě portálu. Ta umožňuje, aby i takto rozsáhlý projekt byl uživatelsky přívětivý. „Při úpravách portálu jsme mysleli také postižené spoluobčany. I mezi nimi jsou podnikatelé a internet je pro ně mnohdy nejdůležitějším komunikačním prostředkem. Dovolím si tedy tvrdit, že informace na portálu jsou přístupné všem uživatelům,“ doplňuje člen projektového týmu Michal Sontodinomo.
Podle průzkumu portálu BusinessInfo.cz uživatelé oceňují zejména velmi přesné a rychlé vyhledávání na portálu. Takto rozsáhlý projekt se bez kvalitního vyhledávání neobejde. Současná technologie je srovnatelná s těmi, které používají největší vyhledávácí portály, což uživatelům usnadňuje přístup ke všem souvisejícím informacím. Pokud se podíváme na  návštěvnost jednotlivých oblastí, portálu zjistíme, že největší zájem je mezi podnikateli o rubriky legislativa a právo, finance a daně či zahraniční obchod. Mezi nejvytíženější služby portálu můžeme zařadit jednoznačně životní situace podnikatele. Praktické návody pro podnikatele na jednom místě patří mezi nejoblíbenější. Nesmíme zapomenout ani na databázi zahraničních poptávek či službu interaktivní formuláře.
„Jsem velmi ráda, že se portálu BusinessInfo.cz daří. Našim cílem je vybudovat pozici portálu jako hlavního oficiálního místa poskytování podnikatelských informací ze státní správy pro domácí i zahraniční klientelu. Prosřednictvím marketingových aktivit se chceme zaměřit na další růst povědomí o portále mezi podnikateli, doprovodné akce v podobě odborných seminářů a konferencí pro uživatele portálu a také na zahraniční klientelu, kteoru chceme přivést na portál k informacím o podnikání a investování v České republice a ke kontaktům na české exportéry a podnikatele,“ dodává generální ředitelka agentury CzechTrade Jitka Hanzlíčková.
Exkluzivně pouze na BusinessInfo.cz
Podnikatelská veřejnost má do 19. listopadu jedinečnou příležitost ovlivnit Návrh Exportní strategie ČR pro období 2006-2010. Na portálu BusinessInfo.cz se mohou podnikatelé k návrhu vyjádřit. „Chtěli bychom, aby Strategie co nejlépe sloužila svému účelu a naplňovala co možná nejvíce očekávání podnikatelské veřejnosti v této oblasti,“ říká náměstek ministra průmyslu Martin Tlapa.
Podnětné náměty vzešlé z této veřejné konzultace budou do Strategie zapracovány před jejím schvalováním vládou.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy