Postižena je hlavně vnitrostátní přeprava. Jezdí jen třetina rychlovlaků TGV a třetina až polovina regionálních spojů. Nejvíc je doprava omezena v jihovýchodní Francii. Jen částečně jezdí také pařížské příměstské vlaky, což způsobilo zahlcení dálničních příjezdů do města. V menší míře stávka zasáhla mezinárodní linky.
Odbory ji zahájily, přestože ministr dopravy Dominique Perben je písemně ujistil, že žádná privatizace SNCF se nechystá. I činitelé prezidentského paláce uvedli, že SNCF "je a zůstane veřejným podnikem". Odbory uvádějí, že stávkou chtějí také prosadit vyšší mzdy a zachování pracovních míst.
Představitelé SNCF a odborů se dnes mají sejít k dalšímu jednání o možnostech řešení. Víkendové patnáctihodinové rozhovory nikam nevedly.
List Le Figaro dnes označuje stávku za absurdní a Le Parisien ji dává do souvislosti s údajným bojem o vliv v největší odborové ústředně - Všeobecné konfederaci práce (CGT).
Na dnešních záběrech televizních stanic vyjadřovali nepochopení nad novým zastavením práce i pasažéři čekající na nádražích. Nynější stávka je letos už pátá.
Dnes večer má být zahájena také stávka pařížské městské dopravy, která má trvat do čtvrtečního rána. V omezené míře však bude spojení zajištěno. Zároveň dál trvá stávka městské dopravy v Marseille.
Po třech týdnech dramatických nepokojů na chudých předměstích se tak pro vládu znovu stávají hlavní starostí pracovní konflikty.