Změna sazebníku přichází v době, kdy ministerstvo financí představilo plán na posílení postavení klientů českých bank, o kterém dnes bude jednat vláda. MF mimo jiné kritizuje i bankovní poplatky a chystá některé legislativní změny. Podle Petrovové však byly změny v sazebníku, k nimž KB s účinností od 1. ledna 2006 přistoupila, připravovány dlouhodobě a jejich cílem je ceník zjednodušit a usnadnit jeho používání klientům.
KB se rovněž rozhodla některé poplatky zlevnit. Cena za zřízení a změnu inkasa přes telefonní linku klesne o polovinu na 30 korun. Při změně na pobočce klient zaplatí o 15 korun méně, tedy 45 korun. Stejný poplatek bude banka účtovat také za zřízení či změnu trvalého příkazu. Banka navíc zruší poplatek za nevyužívání kanálů přímého bankovnictví, který činí 20 korun.
V nejbližší době se zřejmě dá podle expertů čekat další vlna změn sazebníků. Banky dosud rušily zejména poplatky za zrušení účtu, které se staly středem zájmů médií a neušly ani kritice odborníků. MF jde ale ve svých plánech ještě dál. Počítá se změnami zákonů i písemnou dohodou s bankami. Navrhuje zavést institut finančního ombudsmana či zakázat poplatky za rušení účtů nebo uzákonit povinné přikládání sazebníků ke smlouvám.