Rozdíl ve výsledcích hospodaření podle českých a mezinárodních standardů je způsoben zejména odlišnou metodikou započítávání finančních leasingů na letadla. Mezinárodní standardy počítají s 18letými odpisy u letadel s průměrnou životností 25 let. Naproti tomu české účetnictví jako jediné pracuje s vyšším nákladovým zatížením a rychlými odpisy v délce 12 let, vysvětlila Novotná.
Důvodem poklesu výsledků je nepříznivý vývoj trhu letecké přepravy v letošním roce způsobený zejména růstem cen pohonných hmot, ale také zostřující se konkurencí nízkonákladových dopravců a aliancí leteckých přepravců. Na ztrátě se podepsala také přírodní katastrofa na Srí Lance a pokračující dopady terorismu na poptávku po cestování.
Vedení podniku dozorčí radu informovalo také mimo jiné o výsledcích projektů na transformaci nákupu a elektronické obchodování, které pomáhají svými přínosy ve stovkách milionů v hospodaření vyvažovat negativní tržní vlivy, řekla mluvčí. V příštím roce společnost očekává od úsporných projektů přínosy přes miliardu Kč.
Dozorčí rada podpořila také snahu managementu o revizi všech dodavatelsko-odběratelských vztahů. Cílem je snížit nákladové zatížení společnosti ve všech oblastech podnikání včetně služeb poskytovaných Řízení letového provozu. ČSA v pátek podaly podnět antimonopolnímu úřadu, aby prošetřil výši přibližovacích poplatků na letiště Praha-Ruzyně. Dopravce podezírá Řízení letového provozu ze zneužití dominantního postavení.
Dozorčí rada také dnes za svého člena přibrala Miloslava Müllera, který bude zastupovat ministerstvo dopravy. Müller nahradí Jana Adama, který ukončil funkci člena dozorčí rady k 26. říjnu.