Vlak by pak měl jezdit dvakrát denně do Vídně a dvakrát za týden do Bratislavy. Původně dráhy počítaly s tím, že do zahraničí začne Pendolino jezdit ihned s platností nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince, kdy začne spojovat pravidelně šestkrát denně Prahu přes Pardubice a Olomouc s Ostravou, a dvakrát za den Prahu s Brnem a Břeclaví.
Na trasu mezi Prahou a Ostravou využijí ČD tři ze sedmi svých rychlovlakových souprav, dvě denní spojení s Brnem a Břeclaví zajistí čtvrtý vlak. Ostatní soupravy budou pokračovat v testování a jedna bude sloužit jako záloha pro řešení případných "dětských nemocí" nového rychlovlakového spojení.
Z Prahy do Ostravy vlak zrychlí dopravu na 3:20 hodiny, tedy asi o hodinu. Cena jízdenky bude o 16 korun vyšší než u spojů EuroCity. Do Brna a Břeclavi bude Pendolino jezdit jako spoj kategorie EuroCity. Dva vlaky, které měly z Břeclavi pokračovat do Vídně, nahradí běžné vlaky opět v kategorii EuroCity.
S nasazením vlaku z Prahy do Německa dráhy v příštím roce nepočítaly kvůli rekonstrukci tamní trati. Vlaky by kvůli opravě nemohly využít svou vyšší rychlost.
Po dokončení posledních koridorových úseků mezi Krasíkovem a Zábřehem koncem příštího roku, Zábřehem a Červenkou v roce 2007 a úseku mezi Olomoucí a Přerovem na jaře příštího roku, by se měla jízdní doba vlaku ještě snížit, a to do Ostravy zhruba na tři hodiny, do Olomouce na dvě a do Brna také na dvě hodiny.
Během necelého měsíce prodeje si již místenky na Pendolino do Ostravy rezervovalo přes tisíc cestujících, kteří chtějí jet do konce letošního roku. ČD v pondělí také zahájily prodej jízdenek na Pendolino přes internet.
Dráhy koupily od italského výrobce Alstom celkem sedm souprav rychlovlaků zhruba za 4,4 miliardy korun.