Trhu vánočních cukrovinek stále vévodí kolekce

11.12.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 11. prosince (ČTK) - Domácímu trhu vánočních cukrovinek stále dominují tradiční kolekce, po nichž lidé při nákupech pamlsků na svátky sáhnou nejčastěji. Stejně tak před Mikulášem zůstávají nejžádanějším cukrovinkářským artiklem duté figurky, vyplývá z informací firmy Nestlé Česko. Trh tradičních vánočních cukrovinek dle průzkumů poslední dobou v ČR mírně klesá, naproti tomu se v předvánočním období více zvedá zájem o další čokoládové výrobky, jako jsou bonboniéry.

"Český a slovenský trh je, co se týká vánočního sortimentu, v Evropě svým způsobem unikátní. Vyplývá to z tradice vánočních výrobků, které jinde sotva najdete," řekl ředitel vnějších vztahů Nestlé Česko Martin Walter. Například kolekce nebo arabesky jsou typickými vánočními výrobky v tuzemsku, salonky jsou nezastupitelným produktem na Slovensku. Na jiných evropských trzích, třeba v Německu či Rakousku, jde spíše o vánoční přebaly standardních výrobků.

Češi poslední roky projevují rostoucí zájem o hořkou čokoládu, proti mléčné se ale stále prodává přibližně v poměru jedna ku třem. Přes rozhodující podíl tradičních výrobků se domácí spotřebitelé před Vánocemi nebojí sáhnout i po novinkách či limitovaných sezonních sériích, třeba čokolád s rozličnými přísadami.

Nabídka vánočních a mikulášských cukrovinek se na pulty obchodů dostává stále dřív, v některých případech se objevuje již na přelomu září a října. Ceny značkových výrobků se přitom udržují zhruba na stejné úrovni, na trh ale pronikají také malí producenti nabízející levné zboží. Obecně platí, že Vánoce spolu s Velikonocemi patří pro výrobce cukrovinek mezi významné prodejní období během roku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK