HN: České firmy objevují nové zákazníky: důchodce

10.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 10. února (ČTK) - V Česku se dostává do důchodového věku generace, která má dost peněz a utrácí je za cestování, kulturu či zdraví. A první firmy již začínají zjišťovat, že se vyplatí nabízet jim své zboží, napsaly Hospodářské noviny.

Český statistický úřad nyní eviduje 2,75 milionu lidí starších 55 let. Za pětadvacet let jich budou čtyři miliony, uvedly HN.

Cestovní kancelář Čedok začala nabízet loni poprvé pobyty u moře seniorům za poloviční cenu. O její nabídku byl již tehdy velký zájem. Přibližně třetina klientů cestovních kanceláří jsou právě senioři. Jen s firmami Čedok, Exim Tours a CK Fischer jelo loni asi 130 tisíc lidí starších 55 let.

Skutečnost, že mezi movitými klienty přibývá starších lidí pochopili kromě cestovních kanceláří už také provozovatelé lázní, farmaceutické firmy a výrobci potravinových doplňků. Na starší zákazníky se chtějí zaměřit také například i mobilní operátoři.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK