MfD: Prodej balené vody v obchodech loni klesl

14.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 14. února (ČTK) - V České republice loni klesl prodej balené vody v obchodech. Podle údajů společnosti AC Nielsen Češi v roce 2005 vypili v průměru 86 litrů na osobu, což je o pět litrů méně než o rok dříve. Uvedená čísla však zahrnují pouze prodej v obchodech, nikoli v restauracích, napsala Mladá fronta Dnes. Tržby za balenou vodu klesly ještě výrazněji, především kvůli přívalu levnějších vod.

Od prosince 2004 do loňského listopadu se prodalo 861 milionů litrů balené vody za 5,8 miliardy korun. Meziročně byly tržby o půl miliardy nižší. Konkurencí výrobců balených vod je i voda z kohoutku, kterou začaly vodárny propagovat pomocí reklamy, uvedla MfD.

"Považuji pokles za celkem normální, vezmeme-li v úvahu, že se nabídka nápojů různého typu v posledních letech značně rozšířila," řekl deníku majitel Karlovarských minerálních vod a Dobré vody Antonio Pasquale. Konkurenční společnost Alphaduct, které patří značka Korunní, přičítá loňský vývoj špatnému létu. "Ale jinak nejsou poklesy tak dramatické," uvedl člen vedení Korunní Jozef Gemeía.

Sami výrobci se snaží stagnaci a poklesu prodeje čelit hlavně tím, že neustále vymýšlejí nové příchutě nebo vylepšují tvar či uzávěry lahve, napsal deník.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK