Prazdroj dnes zahájil stáčení piva Gambrinus do nových lahví

20.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PLZEŇ 20. února (ČTK) - Stáčení nejprodávanějšího českého piva Gambrinus do nových, výrazně lehčích hnědých půllitrových lahví dnes zahájil Plzeňský Prazdroj. Řekl to její mluvčí Alexej Bechtin. Dodal, že největší český pivovar tak reagoval na kroky domácí konkurence. Už loni v listopadu přešel na nové lahve Budějovický Budvar, během letošního února Starobrno a Pivovary Staropramen.

Firma si tím chce zajistit vyšší podíl značky na trhu, který nyní dosahuje 25 procent. Spolu s vlajkovou lodí Pilsner Urquell považuje firma značku za jednu ze svých priorit.

V první etapě firma vymění 50 milionů lahví, což tvoří polovinu potřeb pivovaru. Všechny obaly nahradí do měsíce; na pultech se nové lahve objeví do týdne. Prazdroj ročně vyrobí čtyři miliony hektolitrů piva Gambrinus, 55 procent ho prodá v sudech. Staré lahve bude vykupovat jeden rok. Firma dále do srpna obnoví přepravky lahví Gambrinus. "Do změny obalů, kterou jsme připravovali přes rok, dáme desítky milionů korun," uvedl mluvčí.

Nové obaly také reagují na poptávku spotřebitelů po atraktivnějších obalech. "Z rozsáhlých marketingových průzkumů vyplynulo, že by spotřebitelé ocenili lepší prezentaci značky na prodejní ploše v obchodech a výrazné odlišení od konkurence," uvedl Bechtin. Dynamičtější barvami i designem je také nová etiketa. Šikmý nápis, písmo a symbol G zůstaly.

Hnědé lahve pro značku Gambrinus jsou typu Gold, dosavadní byly typu NRW. Podle Bechtina jsou o pětinu lehčí. Užívají se také v jiných pivovarech skupiny SABMiller, například na Slovensku a v JAR. Jejich dodavatel, Vetropack Moravia Glass, vyrobí v první etapě výměny lahví 50 milionů kusů. Přepravek, které jsou o 100 gramů lehčí než současné, firma nakoupí 1,5 milionu kusů. Hmotnost celého balení Gambrinus se tak snižuje téměř o dva kilogramy, dodal Bechtin.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK