MfD: Útraty Čechů se za dva roky zvedly o třetinu

28.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 28. dubna (ČTK) - Češi po vstupu do Evropské unie začali více utrácet. Zatímco v roce 2004 lidé utratili za jídlo, oblečení a elektroniku 25,5 miliardy dolarů (583 miliard korun), letos to bude o sedm miliard dolarů více. Podle Mladé fronty Dnes to ve své studii o světovém obchodu odhaduje poradenská společnosti Deloitte.

V deseti největších hypermarketech a supermarketech Češi loni utratili celkem 226 miliard korun. Počet hypermarketů a supermarketů v Česku přitom dále roste. Loni se otevřelo šest nových obřích center a 31 hypermarketů, což je více než kdykoliv předtím.

V šesti zemích střední Evropy podle studie Deloitte vzrostly výdaje zákazníků o osm procent na 263 miliard dolarů. Pozice v regionu si upevňují globální hráči, jako jsou německé Metro (v Česku vlastní Makro) a Rewe s řetězci Billa a Penny Market a britské Tesco.

Světová dvojka Carrefour z českého trhu odchází a své místo přenechá Tesku, které ve světovém žebříčku zaujímá páté místo. Světová jednička, americký diskont Wal-Mart, zatím do České republiky nedorazila.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK