Parlamentní úředníci pro případné podnikání potřebují povolení

29.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. dubna (ČTK) - Zaměstnanci parlamentu, kteří by chtěli vedle své práce ještě podnikat, by k tomu jako státní zaměstnanci potřebovali povolení nejvyššího nadřízeného. Ve sněmovně je nemá žádný, v Senátu jich bylo uděleno šest pro poradenskou činnost. Mají je například poradci představitelů Senátu, kteří jsou v horní komoře často zaměstnáni jen na půl úvazku, řekl ČTK vedoucí Kanceláře Senátu František Jakub.

Uvedl, že státní zaměstnanci za toto omezení v podnikání, které se nevztahuje na pedagogickou, literární a publikační činnost, dostávají pětadvacetiprocentní příplatek. "Pokud někdo začne podnikat bez vědomí Kanceláře Senátu, v krajním případě to bude mít za následek rozvázání pracovního poměru," dodal.

Zřejmě nejaktivnější mimo Senát je ředitel sekretariátu předsedy horní komory Edvard Kožušník. Je vedoucím projektu Efektivní stát, který mimo jiné připravuje návrhy na zlepšení chodu veřejné správy. Donedávna figuroval ve firmě, která se věnovala správě internetových stránek politiků. Ani kvůli ní prý povolení nepotřeboval, neboť v posledních letech nevyvíjela činnost.

Zaměstnanci Kanceláře Poslanecké sněmovny nepodnikají, a kdyby podnikat chtěli, kancléř dolní komory Petr Kynštetr jim to nepovolí. "Museli by mít můj souhlas. Ten souhlas by nedostali, protože jsou státní zaměstnanci. Jsou v instituci, která má samozřejmě svůj význam," řekl. Soudí, že jakékoli podnikání by bylo v rozporu s tím, aby mohli pracovat jako úředníci v Kanceláři Poslanecké sněmovny.

Něco jiného je však podle něj dílčí pedagogická činnost - například někteří zaměstnanci Parlamentního institutu vyučují na různých fakultách. "Ale to velice úzce souvisí s jejich prací," uvedl Kynštetr a dodal, že se tomu navíc věnují mimo pracovní dobu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK