SOS: Telecom klame zákazníky, kteří telefonují z budek

23.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. května (ČTK) - Český Telecom podle Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) účtuje zákazníkům volajícím z telefonních budek výrazně vyšší ceny než uvádí ve svých informačních materiálech, které jsou vyvěšené ve veřejných telefonních automatech. "V souvislosti s opakovaným klamáním spotřebitele proto SOS podává na Český Telecom podnět státním dozorovým orgánům," řekl dnes ČTK Tomáš Liškutín z pražské centrály SOS. ČTK zjišťuje vyjádření Českého Telecomu.

Liškutín uvedl, že Český Telecom od 10. května zvýšil základní cenu za volání z telefonních budek na deset korun za jeden impulz, přičemž cena uváděná v oficiálních materiálech umístěných u telefonních automatů v různých regionech České republiky je o čtyři koruny nižší. Podle Liškutína by Český Telecom měl do doby, než informace v telefonních budkách opraví, účtovat za volání z telefonního automatu původní minimální ceny.

Počet uživatelů telefonních automatů kvůli nástupu mobilních telefonů sice klesá, podle Liškutína tím však nelze ospravedlnit používání zavádějících informací. Mezi uživatele telefonních automatů totiž patří lidé, kteří nemají přístup k moderním telekomunikačním zdrojům, pomocí nichž by mohli průběžně sledovat ceníky Českého Telecomu.

"Nezanedbatelná je také skupina zákazníků, kteří využívají telefonní automat nárazově, například v důsledku vybité baterie svého mobilního telefonu. Právě pro tyto zákazníky je informace o ceně uvedená přímo v budce telefonního automatu naprosto určující," upozornil Liškutín.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK